ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وارن بافت بیت کوین
تکنولوژی

وارن بافت: همه بیت کوین‌های دنیا را حتی 25 دلار هم نمی‌خرم

وارن بافت همیشه از منتقدان بیت کوین بوده است، اما او اخیرا در مصاحبه‌ای تندترین حملات را به بزرگ‌ترین رمزارز بازار داشته و اعلام کرده این ارز دیجیتال فاقد ارزش ذاتی است. در نتیجه، بافت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

وارن بافت همیشه از منتقدان بیت کوین بوده است، اما او اخیرا در مصاحبه‌ای تندترین حملات را به بزرگ‌ترین رمزارز بازار داشته و اعلام کرده این ارز دیجیتال فاقد ارزش ذاتی است. در نتیجه، بافت حاضر نیست حتی 25 دلار در برابر همه بیت کوین‌های جهان پول بپردازد.

مدیرعامل شرکت برکشایر هتوی در جلسه سالانه این شرکت با سهام‌داران اعلام کرد: «نمی‌دانم [بیت کوین] در یک، پنج یا 10 سال آینده بالا می‌رود یا پایین. اما تنها چیزی که از آن مطمئنم این است که ذاتا چند برابر نمی‌شود و چیزی تولید نمی‌کند.»

وارن بافت 91 ساله که 124 میلیارد دلار دارایی دارد، می‌گوید اگر افراد حاضر در این جلسه مالک همه مزارع آمریکا بودند و 1 درصد از مالکیت زمین‌های خود را در ازای 25 میلیارد دلار به او پیشنهاد می‌دادند، بلافاصله این پیشنهاد را قبول می‌کرد چون معامله بر سر یک دارایی مولد بود. بافت می‌گوید اگر 1 درصد از سهم آپارتمان‌های اجاره‌ای آمریکا هم به او پیشنهاد می‌شد، دوباره این پیشنهاد را قبول می‌کرد.

وارت بافت بیت کوین

وارن بافت: بیت کوین تولید ارزش نمی‌کند

مدیرعامل برکشایر هتوی ادامه داد: «[ولی] اگر به من می‌گفتید که مالک همه بیت کوین‌های دنیا هستید و آن‌ها را با قیمت 25 دلار به من پیشنهاد می‌دادید، قبول نمی‌کردم چون به چه دردم می‌خورد؟ یک روز باید دوباره آن‌ها را به شما بفروشم.»

بافت می‌گوید آپارتمان‌ها اجاره برمی‌گردانند و مزارع هم غذا تولید می‌کنند، ولی بیت کوین چنین خاصیتی ندارد. او معتقد است که این رمزارز به محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیا تبدیل شده چون راز بزرگی پیرامون منشأ و خالق آن وجود دارد. «ساتوشی ناکاموتو» شخصی یا گروهی است که از آن به عنوان خالق بیت کوین نام برده می‌شود.

بافت ادامه داد: «برخی چیزهای خاص هستند که ارزشمندند اما چیز ملموسی تولید نمی‌کنند. مثلا می‌توانید بگویید یک نقاشی عالی 500 سال بعد ارزشمند می‌شود. ولی دارایی‌ها برای ارزشمند بودن باید چیزی را به یک شخص منتقل کنند.» او همچنین با اشاره به این که برکشایر هم می‌تواند کوین خودش را بسازد، به بسیاری از رمزارزهای پرشک و شبهه کنایه زد و ارزش آن‌ها را زیر سوال برد.

او با اشاره به این که تنها یک ارز وجود دارد، یک اسکناس 20 دلاری را بالا گرفت و گفت: «در آخر پول یعنی این. هر کسی که فکر می‌کند ایالات متحده می‌گذارد چیزی مثل پول برکشایر جایگزین پول آن‌ها شود، متوهم شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی