ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک در اوکراین
تکنولوژی

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک 150 هزار کاربر روزانه در اوکراین دارد

بنا به توییت یکی از مقامات بلند‌پایه اوکراینی، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای شهروندانی که پس از جنگ در اوکراین باقی مانده‌اند حیاتی به شمار می‌رود. به گفته میخایلو فدوروف معاون نخست‌وزیر، این سرویس که توسط ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

بنا به توییت یکی از مقامات بلند‌پایه اوکراینی، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای شهروندانی که پس از جنگ در اوکراین باقی مانده‌اند حیاتی به شمار می‌رود. به گفته میخایلو فدوروف معاون نخست‌وزیر، این سرویس که توسط کمپانی پرتاب راکت ایلان ماسک یعنی اسپیس اکس فراهم می‌شود روزانه حدود 150000 کاربر در اوکراین دارد.

طبق اخبار، فدوروف که همچنین ریاست «وزارت ترادیسی دیجیتال» اوکراین را هم به عهده دارد در ادامه می‌گوید که این فناوری برای حمایت از زیرساخت‌ها و بازسازی مناطق نابود شده کشور حیاتی است و هرچه پیش آید اوکراین متصل باقی خواهد ماند.

گفتنی است که استارلینک شبکه‌ای از ماهواره‌های مدارگرد خصوصی با هدف فراهم کردن اتصال اینترنت برای تمامی ساکنین کره زمین است. نمونه‌های اولیه از ماهواره‌های این پروژه در سال 2018 وارد مدار شدند و پس از آن حدود 2000 ماهواره دیگر طی پرتاب‌های متعدد به این مجموعه پیوستند.

استارلینک در اوکراین

سایر اطلاعات از حضور سامانه استارلینک در اوکراین

تنها چند روز از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در اوایل ماه بهمن نگذشته بود که پایانه‌های استارلینک در پاسخ به درخواست فدوروف به اوکراین ارسال شدند. در همین حین ایلان ماسک نیز مورد استفاده قرار گرفتن این سامانه در اوکراین را تایید و اعلام کرد که پایانه‌های بیشتری به این کشور ارسال خواهند شد.

هرچند ماسک به کاربران اوکراینی سامانه استارلینک هشدار داد در هنگام استفاده از این سیستم احتیاط کنند زیرا ممکن است هدف نیروهای روس قرار گیرند که به دنبال ایجاد اختلال در سامانه‌های ارتباطی هستند.

به گزارش واشینگتن‌پست هزینه ارسال سامانه استارلینک به اوکراین و فراهم کردن خدمات اینترنتی برای این کشور توسط دولت آمریکا تامین می‌شود. این هزینه 3 میلیون دلاری از مالیات شهروندان آمریکایی تامین و صرف خرید 1500 پایانه استارلینک شده که هرکدام 1500 دلار قیمت دارند. همچنین 800000 هزار دلار این مبلغ نیز صرف هزینه انتقال تجهیزات به خاک اوکراین شده است.

البته در کنار این 1500 پایانه خریداری و ارسال شده توسط دولت آمریکا، کمپانی اسپیس اکس نیز 3670 پایانه به همراه خود این سرویس اینترنتی را به دولت اوکراین اهدا کرد. بدین ترتیب دولت اوکراین تاکنون کمی بیش از 5000 پایانه استارلینک را از اسپیس اکس دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی