ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید آیفون 13 با نمایشگر BOE را متوقف کرده است

شرکت BOE تولید بخشی از پنل‌های نمایشگر آیفون 13 را بر عهده داشت، اما حدود سه ماه است که اپل به دلایلی عرضه iPhone 13 با نمایشگر ساخت این کمپانی را متوقف کرده است. یکی ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

شرکت BOE تولید بخشی از پنل‌های نمایشگر آیفون 13 را بر عهده داشت، اما حدود سه ماه است که اپل به دلایلی عرضه iPhone 13 با نمایشگر ساخت این کمپانی را متوقف کرده است. یکی از دلایل این موضوع آن است که طراحی عرض مدار داخل نمایشگر بدون مجوز قبلی توسط چینی‌ها تغییر کرده و اپل نیر دستور توقف تولید داده است.

آیفون 13 با نمایشگر BOE فعلاً تولید نمی‌شود

نمایشگر آیفون 13

به نقل از منبع مرتبط، قطع تولید iPhone 13 با نمایشگر ساخت BOE از حدود 3 ماه پیش رخ داده است.

از سوی دیگر، BOE با بحران کاهش تولید پنل‌های OLED به دلیل کمبود IC درایور این‌گونه پنل‌ها مواجه شده است. کمپانی BOE این نوع IC درایور را از یک شرکت تولید قطعات نیمه‌هادی کره‌ای تأمین می‌کند. این شرکت تأمین‌کننده، سابقه همکاری با LG Display را نیز در کارنامه دارد.

دلیل دیگر توقف تولید iPhone 13 با نمایشگر ساخت BOE، تغییر یک طرفه ترانزیستور لایه نازک پنل بوده که روی معماری داخلی گوشی تأثیرگذار است. البته این اتفاق لزوما به معنای پایان شراکت کوپرتینویی‌ها و چینی‌ها نیست؛ بلکه تنها محدود به همین دستگاه می‌شود. اپل همچنان می‌خواهد با گسترش تنوع تأمین‌کنندگان قطعات محصولات خود، از وابستگی به ال‌جی و سامسونگ بکاهد.

پیش‌تر در گزارشات گفته می‌شد که اپل در نظر دارد تا آیفون 14 را با نمایشگر OLED ساخت کمپانی چینی BOE نیز تولید کند. اکنون اخباری به گوش می‌رسند که از تغییراتی در وضعیت تولید پنل نمایشگر آیفون 13 توسط BOE حکایت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    یک مقاله مقایسه ای هم در مورد اینکه آیا اصلا کیفیت نمایشگر آیفون ساخت سامسونگ با BOE متفاوت هست یا نه هم بذارید.

مطالب پیشنهادی