ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید توییتر
کسب و کار

حامیان مالی ایلان ماسک در خرید توییتر؛ از بایننس تا شاهزاده سعودی

بر اساس پرونده جدیدی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت شده، شرکت‌ها و نهادهای معتبر در مجموع رقمی حدود 7 میلیارد دلار برای خرید توییتر توسط ایلان ماسک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

بر اساس پرونده جدیدی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت شده، شرکت‌ها و نهادهای معتبر در مجموع رقمی حدود 7 میلیارد دلار برای خرید توییتر توسط ایلان ماسک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در این بین نام‌های آشنایی مانند صرافی رمزارز بایننس و «لری الیسون»، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اوراکل دیده می‌شود که به ترتیب برای خرید این شبکه اجتماعی 500 میلیون دلار و یک میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کنند.

طبق اسناد SEC، بیش از 10 شرکت و نهاد مختلف در فهرست حامیان مالی ایلان ماسک برای خرید توییتر قرار دارند. در صدر این لیست نام، لری الیسون با حمایت مالی 1 میلیارد دلار دیده می‌شود.

لری الیسون؛ بزرگترین حامی ماسک در خرید توییتر

خرید توییتر

الیسون همیشه خود را به عنوان یکی از «دوستان بسیار نزدیک» ماسک معرفی کرده و در سال 2018 به هیات مدیره تسلا اضافه شد. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، الیسون یازدهمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود و بیش از 90 میلیارد دلار دارایی دارد. او در سال 2012، تقریبا تمام جزیره لانائی هاوایی را به قیمت حدود 500 میلیون دلار خریداری کرده بود.

صرافی کریپتو بایننس نیز 500 میلیون دلار روی خرید توییتر توسط ایلان ماسک سرمایه‌گذاری کرده است و در میان لیست ارائه شده، چهارمین نهادی محسوب می‌شود که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را انجام داده.

«چانگ‌پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس، در توضیح این خبر، سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری صرافی را «سهم کوچکی برای هدف اصلی» خواند که احتمالا به تعهد ایلان ماسک برای حمایت از آزادی بیان در شبکه اجتماعی توییتر اشاره دارد.

خرید توییتر

در این لیست، همچنین نام شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «اندریسن هوروویتز» (Andreessen Horowitz)، شرکت مالی «فیدلیتی» (Fidelity) و شرکت سرمایه گذاری دولتی قطر نیز دیده می‌شود که به ترتیب 400 میلیون دلار، حدود 316 میلیون دلار و 375 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.

«بن هوروویتز» بنیانگذار شرکت Andreessen Horowitz درباره سرمایه‌گذاری آن چندین توییت به اشتراک گذاشت و نوشت:

«این سرمایه‌گذاری را انجام دادیم، زیرا به چشم‌انداز اوان و جک برای ارتباط جهان اعتقاد داریم و همچنین معتقدیم که ایلان در نهایت می‌تواند آن را به چیزی که قرار بود باشد تبدیل کند.»

هوروویتز در ادامه توییت خود به برخی مشکلات توییتر به عنوان یک شرکت عمومی وابسته به تبلیغات از جمله ربات‌ها و سواستفاده و سانسور اشاره کرد. در ادامه «جک دورسی» بنیانگذار توییتر، نظرات هوروویتز را تایید کرد.

سرمایه‌گذارمبلغ سرمایه‌گذاری
A.M. Management & Consulting25 میلیون دلار
AH Capital Management, L.L.C. (a16z)400 میلیون دلار
Aliya Capital Partners LLC360 میلیون دلار
BAMCO, Inc. (Baron)100 میلیون دلار
Binance500 میلیون دلار
Brookfield250 میلیون دلار
DFJ Growth IV Partners, LLC100 میلیون دلار
Fidelity Management & Research Company LLCبیش از 316 میلیون دلار
Honeycomb Asset Management LP5 میلیون دلار
Key Wealth Advisors LLC30 میلیون دلار
Lawrence J. Ellison Revocable Trust1 میلیون دلار
Litani Ventures25 میلیون دلار
Qatar Holding LLC375 میلیون دلار
Sequoia Capital Fund, L.P.800 میلیون دلار
Strauss Capital LLC150 میلیون دلار
Tresser Blvd 402 LLC (Cartenna)8.5 میلیون دلار
VyCapital700 میلیون دلار
Witkoff Capital100 میلیون دلار

حمایت شاهزاده سعودی از ماسک در خرید توییتر

خرید توییتر

شاهزاده سعودی «ولید بن طلال» که هم اکنون هم یکی از سهامداران توییتر است نیز موافقت کرد که پس از بسته‌شدن قرارداد، دوباره در این شبکه اجتماعی سرمایه‌گذاری کند. او متعهد شد تا 34,948,975 سهام به ارزش حدود 1.7 میلیارد دلار خریداری کند. ولید در توییتر خود خطاب به ایلان ماسک نوشت: «اعتقاد دارم که تو رهبر مناسبی برای توییتر خواهی بود تا پتانسیل آن را به حداکثر برسانی.»

ایلان ماسک، اوایل همین ماه توییتر را در معامله‌ای 44 میلیارد دلاری خرید. انتظار می‌رود تا این معامله در اواخر سال جاری نهایی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی