ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک و توییتر
کسب و کار

ایلان ماسک توییتر را خرید؛ رسانه‌ای محبوب در دستان ثروتمندترین فرد جهان

چندین هفته پیش بود که ایلان ماسک با خرید 9.2 درصد سهام توییتر، به بزرگترین فرد سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شد. مدتی پس از آن، ثروتمندترین فرد جهان پیشنهاد خرید کامل توییتر را مطرح ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۴

چندین هفته پیش بود که ایلان ماسک با خرید 9.2 درصد سهام توییتر، به بزرگترین فرد سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شد. مدتی پس از آن، ثروتمندترین فرد جهان پیشنهاد خرید کامل توییتر را مطرح کرد و حالا پس از اتفاقات مختلف، بالاخره ماسک و هیات مدیره این شبکه اجتماعی سر مبلغ نزدیک به 44 میلیارد دلار به توافق رسیدند.

چندین ساعت پیش مذاکره میان هیات مدیره توییتر و ایلان ماسک تایید شد؛ مذاکره‌ای که بسیاری آن را قدم نهایی برای تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ثروتمندترین فرد جهان می‌دانستند. حالا این گزارش‌ها تایید شد و توییتر به ایلان ماسک می‌رسد.

ماسک که قرار بود زمانی به هیات مدیره توییتر اضافه شود، حالا صاحب این شبکه اجتماعی شده تا در کنار ثروتمندانی مانند جف بزوس و مایکل بلومبرگ، یک رسانه محبوب را در اختیار داشته باشد.

در حالی هیات مدیره توییتر با فروش این شبکه اجتماعی به ماسک موافقت کرده که پیش‌تر با فعالسازی رویکرد «قرص سمی» به دنبال جلوگیری از چنین موضوعی بود. اما حالا پس از بررسی‌های لازم و البته اطلاع از تامین شدن سرمایه 46.5 میلیارد دلاری توسط ماسک، پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان را پذیرفته است.

ایلان ماسک توییتر

ماسک مدتی پیش از اینکه خبر خرید توییتر منتشر شود، در توییتی بطور غیرمستقیم چنین موضوعی را اعلام کرد؛ توییتی به شرح زیر:

«امیدوارم حتی بدترین منتقدان من هم در توییتر بمانند، چون معنای آزادی بیان همین است.»

قرارداد فروش توییتر به ایلان ماسک

ماسک زمانی که پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد، گفت که برای سهم 54.20 دلار می‌پردازد که ارزش کلی این شبکه اجتماعی را به نزدیک 44 میلیارد دلار می‌رساند. حالا هیات مدیره توییتر به همین مبلغ رضایت داده و توییتر به ثروتمندترین فرد جهان می‌رسد.

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم ایلان ماسک چه برنامه‌هایی برای توییتر دارد، اما ثروتمندترین فرد جهان مدت‌هاست از آزادی بیان در این شبکه اجتماعی انتقاد می‌کند و البته در همین چند روز هم روی بهبود آزادی بیان در توییتر تمرکز کرده بود.

علاوه بر آزادی بیان، احتمالا الگوریتم توییتر هم متن باز می‌شود تا شفافیت عملکردش بیشتر شود. از دیگر تغییرات احتمالی می‌توانیم به افزودن دکمه ویرایش توییت‌ها اشاره کنیم؛ قابلیتی که مدت‌هاست کاربران خواستار افزودن آن به توییتر هستند.

نظر شما درباره خرید توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ آیا این شبکه اجتماعی با تغییرات اساسی روبه‌رو می‌شود؟ نظرتان را با ما و دیگران کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Iman Ahmady
    Iman Ahmady | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من ایمان احمدی ساکن ایران لرستان خرم آباد شهرستان چگنی روستای سبزوار هستم همون که دنیا دنبالشه

  • Iman Ahmady
    Iman Ahmady | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خدا رحم کنه

مطالب پیشنهادی