ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

احتمال خرید توییتر توسط ایلان ماسک با تامین سرمایه 46.5 میلیارد دلاری قوت گرفت

براساس اسناد فاش شده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) «ایلان ماسک» رقمی در حدود 46.5 میلیارد دلار تامین کرده است. ثروتمندترین فرد جهان، هفته قبل پیشنهاد خرید توییتر به مبلغ 43 میلیارد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

براساس اسناد فاش شده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) «ایلان ماسک» رقمی در حدود 46.5 میلیارد دلار تامین کرده است. ثروتمندترین فرد جهان، هفته قبل پیشنهاد خرید توییتر به مبلغ 43 میلیارد دلار را ارائه کرده بود و حالا گفته می‌شود احتمال دارد این تامین سرمایه برای خرید توییتر تدارک دیده شده باشد. هرچند نمی‌توان با قطعیت چنین ادعایی را تایید کرد.

بر اساس این گزارش‌ از مبلغ هنگفتی که توسط ماسک تامین شده، 21 میلیارد دلار ازطریق سهام و 25.5 میلیارد دلار دیگر ازطریق دریافت وام و تسهیلات بانکی (از جمله دریافت وام از مورگان استنلی) تامین شده است.

ایلان ماسک

احتمال مطرح شدن پیشنهاد مناقصه از سوی ایلان ماسک

پرونده مذکور همچنین تایید می‌کند که سهام ماسک در توییتر همچنان 9.1 درصد باقی مانده و این شبکه اجتماعی استراتژی دفاعی «قرص سمی» را اتخاذ کرده و معتقد است به پیشنهاد اولیه ماسک پاسخی نداده است. با این وجود، این احتمال مطرح شده که شاید ایلان ماسک پیشنهاد مناقصه مطرح کند و تمام سهام توییتر را خریداری کند.

به گفته Investopedia «پیشنهاد مناقصه» زمانی به کار می‌رود که از سهامداران خواسته می‌شود در زمان معین، سهام خود را به قیمت مشخص شده‌ای به فروش برسانند. ماسک با ارائه چنین پیشنهادی، به سهامداران 54.20 دلار برای هر سهم خود پیشنهاد می‌کند که ارائه آن باعث می‌شود بسیاری از آن‌ها سهم خود را بفروشند. قیمت سهام توییتر در هنگام نوشتن این خبر، 47.70 دلار به ازای هر سهم است.

اما با وجود تامین مالی هم نمی‌توان تایید کرد که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری خواهد شد. پرونده جدید نیز با اشاره به موارد زیادی توضیح داده است که در حال حاضر برای نهایی شدن این خرید هیچ ضمانتی وجود ندارد.

استراتژی اتخاذ شده توسط توییتر یا همان قرص سمی، یک نوع مکانیزم دفاعی است که با جلوگیری از خرید مقدار مشخصی از سهام شرکت سعی می‌کند خریدار را از تصاحب کمپانی منصرف کند. با این وجود، هرچند کاملا مشخص است که ایلان ماسک برای خرید توییتر هیچ مشکلی ندارد، اما سرانجام معامله آن‌ها هنوز نامشخص است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی