ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارلینک از ویژگی «حمل پذیری» رونمایی کرد؛ استفاده از اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت حتی در سفر

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با دیش‌های مخصوص، امکان اتصال سریع و بدون تاخیر را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. حالا اسپیس ایکس، سرویس اینترنت خود را با ویژگی حمل‌پذیری (Portability) همراه کرده تا مشترکین حتی ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۷

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با دیش‌های مخصوص، امکان اتصال سریع و بدون تاخیر را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. حالا اسپیس ایکس، سرویس اینترنت خود را با ویژگی حمل‌پذیری (Portability) همراه کرده تا مشترکین حتی در سفرهای خود نیز به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند.

مشترکین سرویس استارلینک، اکنون با پرداخت هزینه ماهانه اضافی، می‌توانند «دیش» اینترنت خود را به هر نقطه‌ای جابجا کنند که پوشش اینترنتی فعالی را ارائه می‌کند. این امر همچنین اتصال اینترنت را در دسترس مکان‌های دورافتاده‌ای قرار می‌دهد که به اینترنت دسترسی ندارند.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس نیز به تازگی در پاسخ به یکی از مشترکین سرویس استارلینک در توییتر گفت: «استارلینک برای خودروهای کاروان (RV)، کمپینگ یا هر فعالیتی دور از شهرها عالی است.»

هزینه استفاده از سرویس اینترنت استارلینک در سفر

با این وجود، برای استفاده از قابلیت حمل‌پذیری سرویس استارلینک، مشترکین در ایالات متحده باید 25 دلار در ماه پرداخت کنند. این هزینه در کنار اشتراک سرویس معمولی دریافت می‌شود که اسپیس ایکس اخیرا آن را به 110 دلار در ماه افزایش داده بود. همچنین دیش این سرویس هم 599 دلار قیمت دارد.

با این وجود، قابلیت حمل‌پذیری سرویس استارلینک، با محدودیت‌هایی نیز همراه است. به عنوان مثال، این ویژگی تنها زمانی در دسترس است که کاربران در همان قاره‌ای باشند که هنگام ثبت‌نام آدرس آن را اعلام کرده‌اند. استارلینک به مشتریان خود می‌گوید اگر بیش از دو ماه از سرویس خود در کشور دیگری استفاده می‌کنید، باید آدرس ثبت شده خود را تغییر دهید.

همچنین کاربران نمی‌توانند از قابلیت حمل‌پذیری جدید سرویس استارلینک در حین رانندگی استفاده کنند و البته اسپیس‌ایکس قصد دارد در آینده این قابلیت را نیز برای مشترکین خود فراهم کند.

در همین رابطه، ایلان ماسک اخیرا در رابطه با یک مکانیزم که با اتصال به جا فندکی خودرو کار می‌کند، صحبت کرده بود که در آینده می‌تواند از این رویکرد کم‌مصرف برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای در سفر استفاده شود.

هنگامی که در سایت رسمی Starlink برای دریافت این خدمات جدید درخواست می‌دهید، یک سری نکات نیز به شما گوشزد می‌شوند. مهم‌ترین نکته، این است که اگر به مناطقی بروید که اولویت کم‌تری در فهرست استارلینک دارند، کیفیت خدمات کاهش خواهد یافت؛ به ویژه اگر جمعیت کاربران منطقه زیاد باشد یا در زمان اوج استفاده به اینترنت متصل شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    Portability میشه ویژگی "همراه". به این شکل که افراد دسترسی به اینترنت ماهواره ای را میتوانند در جاهای مختلف داشته باشند. کجاها کاربرد داره؟ برای نمونه کسی که ماشین کاراوان (ماشین هایی که امکان زندگی داخلش وجود داره) داره و با ماشینش سفر میکنه میتونه به راحتی بین شهرها و کشور ها جابجا بشه و همچنان دسترسی به اینترنتی ماهواره ای داشته باشه، و یا خیلی از موارد مشابه دیگه. ویژگی " همراه" برای خیلی از سرویس ها و دستگاه های دیگه هم وجود داره. یک دستگاه یا سرویس زمانی ویژگی " همراه" رو نداره که وابسته به یک مکان خاص باشه و نشه جابجاش کرد. برای نمونه ماشین لباسشویی منزل شما ویژگی همراه رو نداره و فقط زمانی که یکجا متصل به لوله های آب و تخلیه و برق شهری است میشه ازش استفاده کرد. در زمان حرکت نمیشه ازش استفاده کرد. جاهای مختلف نمیشه ازش استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی