ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس تا نیمه دوم سال 2022 به تعویق می‌افتد

کوالکام به رسم هر ساله، احتمالا امسال هم نسخه ارتقاء یافته تراشه پرچمدارش یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را رونمایی می‌کند. البته گفته‌ها از به تعویق افتادن تاریخ رونمایی این تراشه به دلیل محدودیت‌های ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

کوالکام به رسم هر ساله، احتمالا امسال هم نسخه ارتقاء یافته تراشه پرچمدارش یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را رونمایی می‌کند. البته گفته‌ها از به تعویق افتادن تاریخ رونمایی این تراشه به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از کرونا حکایت دارند.

انتظارات رسانه‌ها و کاربران از تراشه +Snapdragon 8 Gen 1 زیاد است؛ زیرا احتمالا کوالکام با همکاری TSMC، مشکلات این تراشه را حل می‌کند. به هر حال ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها شاهد ارائه تراشه پرچمدار جدید کوالکام باشیم.

تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس دیرتر از انتظارات عرضه می‌شود

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

گزارشات نشان می‌دهند که کوالکام با یک سری محدودیت‌ها برای تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس مواجه شده است. پیش‌تر گفته می‌شد که کوالکام این تراشه را طی ماه جاری عرضه می‌کند، اما افشاگر معروف چینی، «دیجیتال چت استیشن» ادعا می‌کند که احتمالا شاهد این اتفاق نخواهیم بود. بنابراین زمان رونمایی از +Snapdragon 8 Gen 1 به نیمه دوم سال 2022 منتقل شده است.

به گفته او، عامل اصلی این مشکل وضعیت فعلی شیوع کرونا ویروس در چین عنوان می‌شود. بنابراین همه چیز مطابق انتظارات ما پیش نخواهد رفت و کوالکام مجبور است با این محدودیت‌ها کنار بیاید. در نتیجه باید منتظر باشیم تا ببینیم که این کمپانی چه برنامه‌هایی برای گوشی‌های پرچمدار امسال دارد.

از آن‌جایی که لنوو و کوالکام رابطه خوبی دارند، دور از ذهن نیست که اولین گوشی مجهز به تراشه +Snapdragon 8 Gen 1 ساخت این کمپانی یا زیرمجموعه‌اش، موتورولا باشد. اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز متعلق به موتورولا بود. در نظر داشته باشید که نام این تراشه هنوز رسما تأیید نشده اما احتمال نهایی بودن آن زیاد است.

احتمال می‌رود که این تراشه بیش از هر چیزی در بخش پردازشگر گرافیکی ارتقاء پیدا کند و پردازنده مرکزی آن هم با همان مشخصات سابق به کار گرفته شود. بهینگی بیشتر و تولید حرارت کم‌تر نیز از دیگر انتظارات ما از این تراشه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی