ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در نشست خبری ائتلاف تاد ادعا شد: برخی گزارش‌ها علیه اتحادیه کسب و کارهای مجازی، باعث ضربه زدن به اکوسیستم شده است

رضا الفت نسب در نشست خبری ائتلاف تاد با بیان این ادعا که یکی از اعضای هیات مدیره گزارشی که از نظر آنها غیر واقعی است را به رسانه‌ها داده تاکید کرد که این موضوع ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵

رضا الفت نسب در نشست خبری ائتلاف تاد با بیان این ادعا که یکی از اعضای هیات مدیره گزارشی که از نظر آنها غیر واقعی است را به رسانه‌ها داده تاکید کرد که این موضوع باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

نشست خبری ائتلاف تاد با حضور نمایندگان اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، روز شنبه 17 اردیبهشت باهدف بررسی دلایل طرح تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی از طرف وزارت صمت برگزار شد.

به گفته رضا الفت نسب، عضو ائتلاف تاد، اینکه عضوی تخلف کرده و یک گزارش غیرواقعی به رسانه‌ها داده و بعد از بررسی‌های انجام شده متوجه نادرست بودن گزارش می‌شویم، باید پاسخ داده شود. در حقیقت گله ما از دوستانمان است و نه از اقای شاه میزرایی(معاون وزیر صمت )

الفت نسب در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه در این روند به نظر می‌رسد این ضعف اتحادیه است که با یک نامه همه برنامه‌ها با اختلال مواجه شده است، گفت: «این نقد را نسبت به عملکرد هیئت مدیره قبلی و شاید یک‌دست نبودن نگاه در آن دوران قبول دارم. ولی دور اول بود و متاسفانه روند عملکرد وارد حواشی  شد و قالب ایرادات گرفته شده ایرادات شکلی است.»

به گفته الفت‌نسب، اینطور نبود که اعضا در اتحادیه از جهت موضوعات مالی و... درگیر مساله باشند. خوشبختانه ایرادات شکلی بوده است. به طور مثال طبق قوانینی که وجود دارد باید در اتحادیه دفتر فیزیکی حضور و غیاب باشد. ما این را نداشتیم و همین اتهام شده است.

الفت نسب در ادامه توضیحات خود گفت: «در دوران کرونا دوست فعالی که معلول است و باید در کلاس‌ها حضوری شرکت می‌کرد به شکل آنلاین فعالیت کرد. این روند از آنجایی انجام شد که سعی در اعطای مجوز بر اساس شرایط صاحب کسب‌وکار داشتیم. اما در نهایت به عنوان اتهام علیه ما عنوان شد.»

او با اشاره به اینکه در ادامه با تجربیاتی که داریم باید به این فکر کنیم اکوسیستم چه مشکلاتی دارد، گفت: «مشکلات زیاد هستند. امیدوارم بتوانیم این تجربه را در اختیار گروه‌های بعدی قرار دهیم. البته اگر انتخابات برگزار شد.»

در برابر بی‌قانونی سکوت نخواهیم کرد

صادق محمدی، دیگر عضو ائتلاف تاد، در پاسخ به این پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط فعلی راه برون رفتی از مشکلات ایجاد شده در روند انتخابات می‌بینید و اگر راه برون رفتی باشد تا در نهایت اتحادیه تفکیک نشود، چه تضمینی برای ادامه فعالیت وجود دارد، گفت: «ما تمام تلاشمان را برای  پیگیری این دغدغه انجام خواهیم داد.»

محمدی در ادامه توضیحات خود گفت: « در برابر این بی‌قانونی ما چه به عنوان ائتلاف و چه به عنوان اشخاص، سکوت نخواهیم کرد. در این مورد اگر سکوت کنیم، دیگر  نمی‌شود روی تصور کرد که ائتلاف یا افراد دیگر برای احقاق حقوق کسب و کارها تلاش کنند.»

انتقاداتی هم‌زمان با نزدیکی به انتخابات

اشکان آرمندهی، عضو دیگر ائتلاف تاد نیز در پاسخ به دیجیاتو با تاکید بر اینکه این انتقادات در طول 3 تا 4 ماه گذشته طرح شده، گفت: «اگر موضوع و چالشی وجود داشت چرا به موقع این انتقادات مطرح نشد؟ چرا این مدت پرونده باز شده؟ این نباید اصلا به ما تاد و.... ربط داشته باشد. به نظرم باید تمام موضوعات و انتقادات هیئت مدیره  قبلی که در این مدت مطرح شده، در فضای تعاملی مورد بررسی قرار بگیرند

او با تاکید بر اینکه باید این پرونده‌های باز مورد بررسی قرار بگیرند، گفت: «چه انتخابات برگزار بشود یا نه، چه تاد برنده شود چه نه باید این موضوعات شفاف شود و برای دوره‌های بعدی درس بگیریم .»

الفت نسب در ادامه توضیحات این بخش گفت: «اقایونی هستند که خودشان هم عضو اتحادیه هستند و گزارش غیراصل داده‌اند. اتاق اصناف این گزارش‌ها را بررسی کرد و اعلام کرد کسب و کارهایی هستند که ۶ماه و یک روز از فعالیتشان گذشته است. این موضوع به شکل مکتوب هم ارسال شده است.»

به گفته او اینکه عضوی تخلف کرده و یک گزارش غیرواقعی به رسانه‌ها داده و بعد از بررسی‌های انجام شده متوجه نادرست بودن گزارش می‌شویم، باید پاسخ داده شود. در حقیقت گله ما از دوستانمان است و نه از اقای شاه میزرایی(معاون وزیر صمت )

او با ابراز تاسف از سکوت مجلس درباره مشکلات پیش آمده گفت: «متاسفیم که مجلسی که قرار است در امور اجرایی نظارت کند سکوت کرده.

آرمندهی در پایان با طرح سوال این ائتلاف، گفت:« سوال ما از مجلس این است که چطور بر اساس یک گزارش غیرقانونی یک روند پیگیری می‌شود؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی