ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رئیس کل بانک مرکزی از استفاده آزمایشی رمز پول ملی به مدت 6 ماه در آینده‌ای نزدیک خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد رمز پول بانک مرکزی طی ماه‌های آتی به صورت آزمایشی در برخی از مناطق کشور و برای یک بازه زمانی 6ماهه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. او همچنین بر ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد رمز پول بانک مرکزی طی ماه‌های آتی به صورت آزمایشی در برخی از مناطق کشور و برای یک بازه زمانی 6ماهه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. او همچنین بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، سومین جلسه هم‌فکری رئیس کل بانک مرکزی با صاحب‌نظران و اساتید اقتصادی با محوریت رمزپول بانک مرکزی (CBDC) برگزار شد. «علی صالح‌آبادی» با استقبال از نکات مطرح شده توسط صاحبن‌ظران اقتصادی گفت:

«موضوع رمز پول بانک مرکزی از مدت‌ها قبل در نهاد سیاست‌گذار پولی و بانکی مطرح بوده است. سرانجام در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را تا مرحله عملیاتی و به صورت آزمایشی به سرانجام رساندند. در همین راستا طی ماه‌های آتی، شاهد اجرای آزمایشی این طرح در برخی مناطق از کشور خواهیم بود.»

او بازه زمانی آزمایشی بودن این طرح را 6 ماه اعلام کرد و اظهار داشت بعد از این بازه زمانی ضمن آسیب‌شناسی موضوع، گزارش این طرح در اختیار صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی قرار می‌گیرد تا از نقطه نظرات فرهیختگان در این حوزه بهره گرفته شود.

رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تاکید کرد در کنار عملیاتی کردن این طرح به صورت آزمایشی، حتما باید آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط کارشناسان انجام گیرد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه اولویت بانک مرکزی در این مقطع، اصلاح نظام بانکی در اضلاع سه‌گانه است، افزود: «موضوعات مهمی که اکنون در سطح جهان مطرح است، ازجمله رمزپول ملی از نظر بانک مرکزی دور نمانده و در این خصوص تصمیمات و اقدامات مهمی انجام شده است.»

گفتنی است در این جلسه، صاحب‌نظران اقتصادی با بحث و بررسی موضوع پول دیجیتال بانک مرکزی، راهکارهای پیشنهادی برای اجرای موفق‌تر این طرح را مطرح کردند و کارشناسان بانک مرکزی نیز به سوالات و ابهامات مدعوین پاسخ دادند.

دیجیاتو پیش از این در گفتگو با کارشناسان و فعالین حوزه بلاکچین، نظرات آن‌ها درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی را جویا شده بود. آن‌ها اعتقاد دارند تا زمانی که هدف بانک مرکزی از ارائه پول دیجیتال مشخص نشود نمی‌توان درباره معایا یا مزایای آن سخن گفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی