ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد ناامیدکننده چیپ اسنپدراگون 7 نسل 1 در بنچمارک گیک‌بنچ

انتظار می‌رفت کوالکام با چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 رقابت جذابی با مدیاتک و چیپ دیمنسیتی 8100 داشته باشد. اگرچه گفته می‌شد نماینده کوالکام عملکرد ضعیف‌تری نسبت به تراشه مدیاتک خواهد داشت، اما بنچمارک‌های اولیه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

انتظار می‌رفت کوالکام با چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 رقابت جذابی با مدیاتک و چیپ دیمنسیتی 8100 داشته باشد. اگرچه گفته می‌شد نماینده کوالکام عملکرد ضعیف‌تری نسبت به تراشه مدیاتک خواهد داشت، اما بنچمارک‌های اولیه اسنپدراگون 7 نسل یک از شکست کامل آن خبر می‌دهد.

اسنپدراگون 7 نسل 1 قرار است در سال جاری به عنوان چیپست غیر پریمیوم کوالکام معرفی شود. انتظار داریم تا گوشی میان‌رده‌ آینده اوپو یعنی Reno 8 به این چیپست مجهز شود. با این وجود، عملکرد اولیه این چیپست در بنچمارک گیک‌بنچ چندان رضایت بخش نیست. همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود، چیپست آینده کوالکام در آزمون تک هسته‌ای امتیاز 712 و در آزمون چند هسته‌ای امتیاز 2385 را کسب کرده است.

اسنپدراگون 7 نسل 1

اسنپدراگون 7 نسل 1 حتی ضعیف‌تر از چیپ‌های قبلی

نکته قابل توجه اینکه اسنپدراگون 7 نسل یک قرار است عملکردی در حد و اندازه چیپست اسنپدراگون 870 ارائه کند، اما این چیپ در آزمون تک هسته‌ای امتیاز 993 و در آزمون چند هسته‌ای امتیاز 3306 را کسب کرده است. در واقع این اعداد حتی از چیپ اسنپدراگون 778G نیز ضعیف‌تر هستند که تقریبا سال گذشته معرفی شد و به ترتیب امتیازهای 780 و 2864 را کسب کرده است.

در مجموع عملکرد چیپ اسنپدراگون 7 نسل یک در گیک‌بنچ به هیچ وجه مطابق انتظارات نیست. با این وجود به اعداد ارائه شده توسط بنچمارک‌ها نمی‌توان کاملا اعتماد کرد و باید منتظر عرضه چیپ و عملکرد آن در هنگام استفاده باشیم.

همچنین این اسناد ارائه شده به گوشی اوپو Reno 8 مربوط می‌شوند که طبق آن می‌توان گفت علاوه بر اسنپدراگون 7 نسل یک، از سیستم عامل اندروید 12 و 8 گیگابایت رم نیز بهره خواهند برد.

ماه گذشته مشخصات اصلی اسنپدراگون 7 نسل 1 فاش شده بود. طبق آن گزارش، با یک تراشه هشت هسته‌ای روبه‌رو هستیم که شامل 4 هسته Cortex-A710 و 4 هسته Cortex-A510 است. همچنین این تراشه از پردازشگر گرافیکی آدرنو 662 بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamid Ghodosi
    Hamid Ghodosi | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    چ گندی زدن😄

مطالب پیشنهادی