ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بمب هوایی Quicksink
علمی

ارتش آمریکا با فناوری جدیدی حمله هوایی به کشتی‌ها را آسان‌تر می‌کند [تماشا کنید]

آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ارتش آمریکا (AFRL) فناوری جدیدی توسعه داده که می‌تواند با کمترین هزینه کارآمدی بمب‌های هوایی را در انهدام کشتی‌ها به اندازه اژدرهای زیردریایی افزایش دهد. این فناوری به‌صورت آزمایشی توانسته با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ارتش آمریکا (AFRL) فناوری جدیدی توسعه داده که می‌تواند با کمترین هزینه کارآمدی بمب‌های هوایی را در انهدام کشتی‌ها به اندازه اژدرهای زیردریایی افزایش دهد. این فناوری به‌صورت آزمایشی توانسته با یک بمب 907 کیلوگرمی یک کشتی بزرگ حمل بار را در خلیج مکزیک غرق کند.

انهدام کشتی‌ها، به‌ویژه کشتی‌های بزرگ و چندتکه، به‌راحتی از طریق رها کردن بمب‌های هوایی روی عرشه آن‌ها ممکن نیست. از این رو، AFRL و تیم آزمایش یکپارچه پایگاه نیروی هوایی اگلین از فناوری Quicksink استفاده کردند تا با کمک سیستم مهمات تهاجم مستقیم مشترک (JDAM) روش مقرون به‌صرفه‌تر و بهتری برای حمله به کشتی‌ها پیدا کنند.

بمب هوایی Quicksink

فناوری جدید ارتش آمریکا چگونه کار می‌کند؟

مهمات تهاجم مستقیم مشترک به زبان ساده ابزاری است که بمب‌های گرانشی هدایت‌نشده را به جنگ‌افزارهای هدایت‌پذیر دقیق تبدیل می‌کند. این سیستم دور بدنه اصلی بمب قرار می‌گیرد و یک دنباله برای امر هدایت دارد. JDAM از جی‌پی‌اس و سیستم هدایت اینرسیایی بهره می‌برد.

سیستم JDAM برای استفاده در Quicksink با یک واحد یابنده جدید و معماری سیستم‌های باز تسلیحاتی (WOSA) دستکاری شده تا دقت کافی برای غرق کردن کشتی‌ها را فراهم کند. هزینه هر دور استفاده از این سیستم 300 هزار دلار برآورد شده است. به‌علاوه، حالا می‌توان در مقایسه با زیردریایی‌ها در دامنه جغرافیایی بسیار بزرگ‌تری به سوژه‌های ثابت یا متحرک حمله کرد.

حمله با بمب به کشتی‌ها اتفاق جدیدی نیست. ارتش آمریکا اولین بار در سال 1921 یک کشتی جنگی آلمانی را با بمب هوایی نابود کرد. اما بهترین روش حمله به کشتی‌ها از طریق زیردریایی است.

زیردریایی‌ها می‌توانند با اژدرهایی مثل US Type 46 حدود 44 کیلوگرم مواد منفجره PBXN-103 را به مازه کشتی‌ها برسانند. زمانی که اژدر به این بخش می‌رسد، از طریق ریموت کنترل یا کنترل مغناطیسی یا تایمر منفجر می‌شود و شوکی را ایجاد می‌کند که کف کشتی را می‌شکند و باعث غرق شدن آن می‌شود. ولی مشکل این‌جاست که زیردریایی‌ها همیشه بلافاصله در دسترس نیستند و هزینه هر شلیک با آن‌ها حدود 1.2 میلیون دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی