ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
تکنولوژی

قیمت بیت کوین تا کجا پایین می‌آید؟

بازار بیت کوین و به تبع آن کلیت بازار رمزارزها همچنان نزولی است و قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال اخیرا پس از حدود 10 ماه دوباره به کمتر از 30 هزار دلار درصد رسید. اگرچه این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱

بازار بیت کوین و به تبع آن کلیت بازار رمزارزها همچنان نزولی است و قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال اخیرا پس از حدود 10 ماه دوباره به کمتر از 30 هزار دلار درصد رسید. اگرچه این قیمت حالا کمی بالاتر آمده اما احتمال ریزش هنوز وجود دارد. در نتیجه، اکنون این سوال به وجود آمده که ارزش بیت کوین تا کجا پایین خواهد آمد؟

قیمت بیت کوین که کمی بیشتر از یک ماه پیش یعنی در تاریخ 10 فروردین تا 48 هزار دلار بالا رفته بود، حالا مدتی است که در سراشیبی ریزش افتاده و یکی پس از دیگری حمایت‌ها را می‌شکند. بزرگ‌ترین رمزارز بازار چند روز پیش به زیر 35 هزار دلار رفت و پس از کمی تنفس گرفتن، حالا با سرعت بیشتری خط حمایتی 30 هزار دلار را شکسته است.

اگر احساس می‌کنید با بیت‌کوین آشنایی کافی را ندارید این ویدیو به عنوان یک مقدمه می‌تواند اطلاعات مختصر و مفیدی در اختیار شما قرار دهد:

چه عواملی باعث افت قیمت بیت کوین شد؟

ریزش قابل توجه بیت کوین مطمئنا فقط تحت تاثیر یک عامل نیست. با این حال، تصمیم مهم بانک مرکزی آمریکا در خروج از سیاست نرخ بهره صفر در وقوع شرایط فعلی بی‌تاثیر نبوده است. ایالات متحده در دوره همه‌گیری کرونا تصمیم گرفته بود که برای کمک به شرایط اقتصادی نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه دارد. در نتیجه، حفظ پول نقد در حساب‌های بانکی دیگر منطقی به نظر نمی‌رسید و خیلی‌ها به بازارهای مختلف روی آورده بودند.

ولی هفته گذشته نرخ بهره در بزرگ‌ترین جهش خود از آغاز دهه 2000 حدود نیم درصد افزایش یافت. افزون بر این، اتفاقات دیگری مثل حمله روسیه به اوکراین شرایط بسیاری از بازارها را متلاطم کرد. در نتیجه، معامله‌گران کمتری حاضر به پذیرش ریسک بازار رمزارزها بودند و دست به فروش بیت کوین زدند.

نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در مهر ماه سال گذشته تا سقف تاریخی 69 هزار دلار بالا رفت اما حالا بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده و سرمایه‌گذارن از بابت ریزش‌های بیشتر نگرانند. این ارز دیجیتال آخرین بار 30 تیر پارسال در قیمتی پایین‌تر از 30 هزار دلار معامله شده بود. اگرچه معامله‌گران اکنون مشغول داد و ستد این رمزارز در حوالی 31 هزار دلار هستند، اما اگر قیمت دوباره به زیر 30 هزار دلار برود، ریزش تا محدوده 28 هزار دلار دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است که سایر ارزهای مجازی هم شرایط تقریبا مشابهی داشته‌اند. برای مثال، با ریزش اخیر بیت کوین قیمت اتریوم هم تا حدود 2200 دلار پایین آمد، اما حالا در محدود 2350 دلار معامله می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی