ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت بیت کوین با عبور از مرز ۶۵ هزار دلار، رکوردشکنی کرد

قیمت بیت کوین با رشد چشمگیری، از ۶۵ هزار دلار عبور کرده و حالا به نزدیکی ۶۶ هزار دلار رسیده که یک رکورد در قیمت این رمزارز به حساب می‌آید. پیشتر بالاترین قیمت بیت کوین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۷

قیمت بیت کوین با رشد چشمگیری، از ۶۵ هزار دلار عبور کرده و حالا به نزدیکی ۶۶ هزار دلار رسیده که یک رکورد در قیمت این رمزارز به حساب می‌آید.

پیشتر بالاترین قیمت بیت کوین برابر ۶۴,۸۶۳ دلار بود. یکی از دلایل اصلی چنین افزایش قیمتی، راه‌اندازی اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده آمریکا است.

در حدود شش ماه قبل،‌ بیت کوین توانست به بالاترین قیمت فروش دست پیدا کند ولی با نوسانات بسیاری روبرو شد تا جایی که از نقطه اوج بالای ۶۰ هزار دلاری به پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار نیز رسید. زمانی که محبوب‌ترین رمزارز بازار روزهای نزولی را طی می‌کرد حتی گفته می‌شد قیمت آن به کمتر از ۲۰ هزار دلار نیز می‌رسد، اما این اتفاق نیفتاد و مجددا توانست اوج تاریخی دیگری را بعد از گذشت بیش از پنج ماه به نام خود ثبت کند.

در زمان نوشتن این خبر، قیمت بیت کوین توانست در برخی صرافی‌ها از جمله صرافی بایننس از مرز ۶۶ هزار دلار نیز عبور کند. باید دید آیا این روند ادامه خواهد داشت یا پس از اصلاح مجددا اوج دیگری خواهد گرفت.

مدیر یکی از بزرگترین صندوق‌های پوشش ریسک در مصاحبه‌ای با CNBC می‌‌گوید بیت کوین توانسته بر طلا برتری پیدا کند و دنیا به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است و نمی‌توان منکر چنین موضوعی شد. «پاول تودر جونز» می‌گوید رمزارزها دارایی ضد تورمی هستند. وی معتقد است که از سال ۲۰۲۰، بسیاری از شرکت‌ها دارایی بیت کوین خود را اعلام کرده‌اند و رمزارزها مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار دارد.

در حالی که چین فعالیت ماینرها را در این کشور محدود کرد و محدودیت‌هایی برای معاملات رمزارز در نظر گرفت، آمریکا چراغ سبز به این موضوع نشان داده است. روسیه نیز قصد دارد در آینده نزدیک ذخیره دلاری خود را با ذخیره دارایی دیجیتال جایگزین کند تا بتواند برای تحریم‌های آمریکا راهکاری اندیشیده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی