ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دو سال انتظار برای تحویل تویوتا لندکروزر سری 70؛ محبوبیت تمام نشدنی

تویوتا لندکروزر سری 70 یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که روی خط تولید قرار دارد. در طول ۳۸ سال گذشته این خودروی آفرودی بی‌وقفه و با بروزآوری‌های جزئی همواره تولید شده است. در این راستا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۱

تویوتا لندکروزر سری 70 یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که روی خط تولید قرار دارد. در طول ۳۸ سال گذشته این خودروی آفرودی بی‌وقفه و با بروزآوری‌های جزئی همواره تولید شده است. در این راستا و با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین مربوط به ایمنی در کشور استرالیا، شرکت تویوتا تصمیم گرفته نسخه بروز شده از لندکروزر سری 70 را تا پایان امسال در این کشور رونمایی کند. چنین تصمیمی نشان می‌دهد که کمپانی ژاپنی هنوز قصد ندارد این مدل را از رده خارج کند. اما نکته تامل‌برانگیز اینکه این خودرو کماکان بسیار پر مشتری بوده و لیست سفارش آن برای دو سال آینده پر شده است.

تویوتا لندکروزر سری 70

آنطور که نشریه استرالیایی درایو گزارش کرده، مقایسه نرخ تولید با تعداد سفارشات حکایت از آن دارد تحویل تعهدات مربوط به لندکروزر سری ۷۰ تا سال ۲۰۲۴ طول خواهد کشید. البته در صورت افزایش شتاب تولید، ممکن است این گمانه‌زنی درست از آب در نیاید. شاید بدانید کمبود تراشه و اختلال در زنجیره تامین تولید تویوتا لندکروزر سری 70 را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.

خودروی پا به سن گذاشته ژاپنی، در نسخه شاسی‌بلند هم در استرالیا به فروش می‌رسد. این نسخه با کد J70 شناخته می شود. نیروبخش این نسخه یک موتور ۴.۵ لیتری توربودیزل ۸ سیلندر است و تریمی لوکس با کد GXL دارد. به غیر از این، یک مدل دیگر با کفی صاف طراحی شده که برای حمل بار و جابجایی اجسام بزرگ می‌تواند کاربرد داشته باشد.

تویوتا لندکروزر سری 70

شاید بپرسید با وجود گزینه‌های بروزتر، چرا استرالیایی‌ها علاقه زیادی به یک خودروی متعلق به دهه ۸۰ میلادی دارند؟

در پاسخ باید گفت لندکروزر سری ۷۰ بسیار جان سخت بوده و در صورت خرابی هم تعمیر آن خیلی آسان و کم دردسرتر است. در کنار این فاکتور قیمت نیز اهمیت دارد. لندکروزر سری ۷۰ با پرداخت تقریبا ۱۰۰ هزار دلار استرالیا قابل خرید است، در حالیکه قیمت سری ۳۰۰ از حدود ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود.

فروش تمامی لندکروز ها تا سال ۲۰۲۴

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تویوتا لندکروزر J70 در طول سال‌های گذشته همواره تکامل یافته و برخلاف مدل‌های اولیه از امکاناتی مثل سیستم تهویه، ترمز ABS و شیشه‌های برقی بهره می‌برد. تمامی نسخه‌های مختلف این خودرو دارای امکانات دیگری چون کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با سیستم مسیریاب و بلوتوث هستند. تریم لوکس GXL به سیستم مدرن شروع حرکت در سربالایی هم مجهز است.

تویوتا لندکروزر سری 70

در تمامی نسخه‌های مختلف، گیربکس ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را بر عهده دارد. نکته جالب اینکه در نسخه دیزلی یک باک ۱۳۰ لیتری نصب شده؛ چنانچه این رقم کافی نباشد، امکان سفارش باک ۱۸۰ لیتری برای مشتریان فراهم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی