ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان یک دستگاه تسلا مدل X به خاطر یک نقص کوچک در بدنه

شرکت تسلا تنها برای تنها یک دستگاه مدل X فراخوان صادر کرد. این خودرو که مدل 2022 است، با ایراد کوچک به مشتری تحویل داده شده؛ این ایراد به عدم نصب یک قلاب در قسمت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

شرکت تسلا تنها برای تنها یک دستگاه مدل X فراخوان صادر کرد. این خودرو که مدل 2022 است، با ایراد کوچک به مشتری تحویل داده شده؛ این ایراد به عدم نصب یک قلاب در قسمت میانی اتاق و در نزدیکی ردیف دوم صندلی مربوط می‌شود. به گفته تسلا، نبود این قلاب استحکام بدنه را تحت تاثیر قرار داده و از مقاومت آن می‌کاهد.

با توجه به قوانین سختگیرانه، خودروساز آمریکایی موظف شده این ایراد را رایگان و بدون دریافت هر گونه هزینه اضافی رفع کند.

تسلا مدل X

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم نبود قلاب مورد بحث عدم همخوانی با قوانین مربوط به حداکثر فشار قابل تحمل را در پی دارد. از این رو سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (موسوم به NHTSA) معتقد است در صورت بروز سانحه، صندلی ردیف دوم به خوبی در جای خود حفظ نمی‌شود. واضح است که این امر نیز به نوبه خود افزایش احتمال صدمه‌دیدگی سرنشینان را به دنبال دارد.

تسلا مدل X

آنطور که NHTSA اعلام کرده، تسلا مدل X مشمول فراخوان جزو نسخه‌های پیش تولید پنج نفره و مخصوص تست بوده است. هر چند این خودرو مطابق با قوانین منتهی به ماه فوریه ساخته شده، ولی تست‌های بعدی مشخص کرده که طراحی قسمت میانی اتاق آن با الزامات حداقلی همخوانی ندارد.

احتمالا تا اینجا حدس زده‌اید که طراحی تسلا مدل X پس از این مدلِ به خصوص، بروزآوری شده است. به همین جهت مدل‌های جدید از بابت استحکام اتاق در نقطه مذکور مشکلی ندارند. ضمن اینکه در مدل‌های تولید شده در ماه‌های قبلی، بازنگری‌هایی صورت گرفته و قلاب افزایش استحکام بعدا به آنها اضافه شده است. با توجه به شواهد و قرائن به نظر می‌رسد این مدل به خصوص از قلم افتاده و بدون قلاب به دست مشتری رسیده است.

تسلا مدل X

ناگفته نماند تسلا با کنترل اسناد خود، مالک تسلا مدل X دارای نقص را پیدا کرده است. این شرکت مدل X را پس گرفته و یک خودروی بدون ایراد را به وی تحویل داده است، صرفا جهت اطلاع!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • goodarz
    goodarz | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اینجا هم ایران خودرو ماشین های دارای نقص داخل کارخونه رو نه تنها رفع عیب نمیکنه بلکه با قیمت بالاتر یعنی نزدیک به قیمت دلال ها به مزایده میزاره و به ملت بدبخت میفروشه

مطالب پیشنهادی