ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

فعالیت اولین رمزارز مبتنی بر ریال توسط ققنوس و پست بانک آغاز شد

شرکت ققنوس و پست بانک طی تفاهمنامه‌ای فعالیت اولین توکن مبتنی بر ریال کشور را آغاز کردند. این محصول که با نام توکن پست بانک ریال شناخته می‌شود منطبق با ضوابط فعالیت موسسات اعتباری و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵

شرکت ققنوس و پست بانک طی تفاهمنامه‌ای فعالیت اولین توکن مبتنی بر ریال کشور را آغاز کردند. این محصول که با نام توکن پست بانک ریال شناخته می‌شود منطبق با ضوابط فعالیت موسسات اعتباری و راهبران کیف الکترونیک پول در نظام پرداخت کشور بوده و فوایدی چون حذف پول کاغذی و کارت بانکی را با خود به همراه دارد.

صبح امروز در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس، تفاهمنامه‌ای بین شرکت ققنوس و پست بانک برای عرضه توکن پست بانک ریال امضا شد و اعلام شد که این بستر با کمک کیف پول ققنوس پیش خواهد رفت. این مراسم با حضور محمدجواد صمدی‌راد از سوی مجموعه ققنوس و مدیرعامل پست بانک یعنی «بهزاد شیری» و همچنین «محمد امین آقامیری» معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برگزار شد.

این کیف پول که دارای مجوز بانک مرکزی است و بر اساس تکنولوژی بلاکچین کار می‌کند، چندی پیش قابلیت برداشت مستقیم (دایرکت دبیت) را از پست بانک دریافت کرده بود و حالا وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شده است.

در حال حاضر کاربران می‌توانند با تحقق قابلیت برداشت مستقیم، از حساب پست بانک خود وجوهی را تا یک سقف خاص برداشت کنند و احراز هویت کاربران نیز به طور آنلاین انجام می‌شود. آنطور که در مراسم امروز اعلام شد، توکن پست بانک ریال اولین نمونه کنترل شده از ارزهای دیجیتال است که تحت نظارت بانک مرکزی عرضه شده و مشتریان می‌توانند با این وسیله، در بستر ققنوس خرید و فروش انجام دهند.

کاربرد رمزارزها روز به روز در کشور بیشتر می‌شود اما بنا به دلایل قانونی هنوز قوانین مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است. در مراسم تفاهمنامه امروز ضمن تشریح خدمات توکن ریال پست بانک و انجام یک نمونه خرید آزمایشی، اعلام شد که این اولین تست رمزارز بر اساس ریال است که پست بانک با کمک ققنوس پیش برده است.

مدیران ققنوس در این مراسم اعلام کردند که توکن آنها دارای یک بارکد دوبعدی است که کار را برای تعاملات اینترنتی راحت می‌کند و می‌تواند در وبسایت‌ها درج شود و کاربران به وسیله این بارکد، خرید و فروش انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی