ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احتمال استفاده از تراشه قدیمی در پیکسل واچ گوگل
تکنولوژی

احتمال استفاده از تراشه‌ای بسیار قدیمی در پیکسل واچ گوگل

گوگل در ابتدا قصد داشت پیکسل واچ را سال 2018 در کنار پیکسل 3 روانه بازار کند اما مشخصا شرایط مطابق میل این کمپانی پیش نرفت. حال به نظر می‌رسد که این محصول همچنان در ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

گوگل در ابتدا قصد داشت پیکسل واچ را سال 2018 در کنار پیکسل 3 روانه بازار کند اما مشخصا شرایط مطابق میل این کمپانی پیش نرفت. حال به نظر می‌رسد که این محصول همچنان در راه است اما احتمال دارد که به علت همین تاخیر از تراشه‌ای قدیمی در آن استفاده شود.

بنابر اخبار موجود، تراشه‌ای که احتمال می‌رود در ساخت پیکسل واچ استفاده شود، اگزینوس 9110 ساخت سامسونگ خواهد بود که محصول سال 2018 کره‌ای‌ها محسوب می‌شود.

البته پیش‌تر در اخبار از احتمال به کار بردن تراشه ساخت سامسونگ در پیکسل واچ صحبت شده بود، اما بیشتر کارشناسان این حوزه عقیده داشتند مدل تراشه انتخابی گوگل، اگزینوس W920 خواهد بود که در گلکسی واچ 4 مورد استفاده قرار گرفت.

تراشه اگزینوس W920 با لیتوگرافی 5 نانومتری و هسته‌های Corex-A55 عملکرد بالایی دارد اما اگزینوس 9110 بر مبنای معماری 10 نانومتری ساخته شده و دارای هسته‌های قدیمی Cortex-A53 است. سامسونگ با عرضه اگزینوس W920 عملکرد این تراشه را نسبت به نسل‌های پیشین تا 20 درصد افزایش داد و به گفته این شرکت کارکرد گرافیکی آن نیز تا 10 برابر بهبود داشته است.

علت استفاده گوگل از تراشه قدیمی برای پیکسل واچ

یکی از دلایل این امر به قدیمی بودن این پروژه باز‌می‌گردد زیرا در آن زمان اگزینوس 9110 هنوز محصول جدیدی محسوب می‌شد. از سوی دیگر هنگامی که اگزینوس W920 در دسترس قرار گرفت، احتمالا تغییر برنامه گوگل برای استفاده از تراشه دیگر می‌توانست فرایند تولید را با تاخیر بیشتری مواجه کند.

البته که تراشه همه‌چیز یک محصول به شمار نمی‌رود و گوگل همین حالا نیز در پیکسل 6 از تراشه تنسور استفاده می‌کند که به لحاظ فنی قدیمی محسوب می‌شود. بنابراین شاید گوگل تراشه اگزینوس 9110 را تا جای ممکن برای اولین ساعت هوشمند خود بهینه کند.

در نهایت باید گفت که انتظار می‌رود پیکسل واچ در پاییز به همراه پیکسل 7 و 7 پرو روانه بازار شود، اما اگر کاربران به دنبال جدیدترین سخت افزار در ساعت‌های اندرویدی باشند باید به سراغ برند دیگری بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی