ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناو هواپیمابر INS Vikrant
تکنولوژی

اولین ناو هواپیمابر ساخت هند پس از دو دهه توسعه، امسال به کار گرفته می‌شود

هند به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلالش اعلام کرده که در دنباله سال اولین ناو هواپیمابر تولید داخلی خود را با نام «INS Vikrant» در نیروی دریایی به کار خواهد گرفت. استفاده از این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

هند به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلالش اعلام کرده که در دنباله سال اولین ناو هواپیمابر تولید داخلی خود را با نام «INS Vikrant» در نیروی دریایی به کار خواهد گرفت. استفاده از این ناو 3 میلیارد دلاری که ساخت آن بیش از دو دهه طول کشیده، از آن جهت اهمیت دارد که توانمندی‌های دفاعی این کشور در ساخت تجهیزات پیشرفته دریایی را نشان می‌دهد.

هند در گذشته برای تامین تجهیزات نظامی خود نیازمند واردات بود. اصلی‌ترین ناو هواپیمابر فعلی ارتش این کشور «INS Vikramaditya» نام دارد که از کلاس ناوهای کی‌یف است و در واقع از نیروی دریایی شوروری به هند آمده. این کشور در سال 1999 طراحی نخستین ناو خود را شروع کرد ولی به آب انداختن آن یک دهه به تعویق انداخته شد. INS Vikrant در نهایت در سال 2011 وارد دریا شد.

ناو هواپیمابر جدید هند 262 متر طول، 14 عرشه و بیش از 2300 اتاق دارد. وزن این کشتی 44 هزار تن برآورد شده و می‌تواند با سرعت 51.8 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ناو INS Vikrant قادر به میزبانی از بیش از 1700 ملوان و حدود 200 افسر است. این ناو همچنین برای افسران زن کابین‌های ویژه‌ای ساخته است.

ناو هواپیمابر INS Vikrant

ناو هواپیمابر هند یک بار دیگر آزمایش می‌شود

ناو Vikrant پارسال آزمایش‌های دریایی خود را انجام داد و اکنون به کارخانه برگشته تا آخرین بهینه‌سازی‌ها را دریافت کند. این کشتی قرار است یک بار دیگر قبل از تحویل به نیروی دریایی، در آب‌های آزاد آزمایش شود.

ناو هواپیمابر هند با مساحت 10 هزار متر مربع از دو باند پرواز برخوردار است و می‌تواند حداکثر 40 هواپیما از جمله جت جنگی MiG-29K، هلیکوپتر Kamov-31 و هلیکوپترهای چندمنظوره Sikorsky MH-60R را حمل کند. از جمله جنگ‌افزارهای این ناو می‌توانیم به موشک‌های زمین به هوای Barak 8، توپ‌های 76 میلی‌متری دومنظوره ایتالیایی و توپ‌های چرخشی دریایی 30 میلی‌متری روسی اشاره کنیم.

افزون بر این، INS Vikrant می‌تواند حامل جنگ‌افزارهای الکترونیکی ساخت خود هند هم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی