ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیزر StormCaster-DX
تکنولوژی

لیزر سیار StormCaster-DX با پهپادها اهداف را برای حملات نظامی مشخص می‌کند

شرکت Teledyne FLIR یک سیستم علامت‌گذاری با لیزر جدید به نام StormCaster-DX ساخته که می‌تواند درون کوله پشتی سربازان حمل شود و در موقع لزوم روی پهپادهای کوچک قرار بگیرد تا محل مورد نظر برای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

شرکت Teledyne FLIR یک سیستم علامت‌گذاری با لیزر جدید به نام StormCaster-DX ساخته که می‌تواند درون کوله پشتی سربازان حمل شود و در موقع لزوم روی پهپادهای کوچک قرار بگیرد تا محل مورد نظر برای حملات نظامی را مشخص کند.

سیستم StormCaster-DX سازگار با استانداردهای ناتو طراحی شده تا سلاح‌های هدف‌زنی را در شناسایی سوژه‌های نظامی هدایت کند. این دستگاه 1.25 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند روی بسیاری از پهپادهای کوچک استفاده شود. با این حال، Teledyne FLIR می‌گوید آن را به‌طور خاص برای سوار شدن روی پلتفرم FLIR R80D SkyRaider UAS بهینه‌سازی کرده است.

لیزر StormCaster-DX چه اجزایی دارد؟

لیزر StormCaster-DX

دستگاه StormCaster-DX با استفاده از یک پرتو لیزر کدگذاری‌شده و دو دوربین حرارتی مادون قرمز FLIR Boson 640 قادر است حملات هوایی و دریایی را در طول شب و روز به سمت سوژه‌های موردنظر هدایت کند. این سیستم می‌تواند در انواع شرایط آب و هوایی عمل کند و از لرزشگیر گیمبال برخوردار است. به‌علاوه، هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری هم به بهبود عملکرد آن یاری می‌رساند.

دکتر «جیفن لی»، معاون اجرایی و مدیر واحد دفاعی Teledyne FLIR می‌گوید: «StormCaster-DX یک محصول انقلابی برای عملیات‌های کم‌تعداد است و می‌تواند قدرت نیروها را افزایش دهد. سربازان برای اولین بار می‌توانند از طریق پهپادهای قابل حمل میدان نبرد را بررسی کنند و با تصمیم‌گیری سریع‌تر به افزایش احتمال موفقیت در عملیات کمک کنند.»

جیفن لی ادامه می‌دهد: «باور داریم که مشتریان از توانایی‌های StormCaster-DX در عملیات‌های نظامی استقبال خواهند کرد، چرا که در این عملیات‌ها هر ثانیه ارزش دارد و DX می‌تواند چند دقیقه در زمان صرفه‌جویی کند.»

سیستم‌های علامت‌گذاری با لیزر در 50 سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند، اما اندازه نسبتا بزرگی داشتند، به همین خاطر معمولا روی هواپیماهای بزرگ سوار می‌شدند و نسخه‌های زمینی هم از قبل نیاز به پیاده‌سازی و نیروی متخصص داشت. حالا با این سیستم، انعطاف‌پذیری سربازان افزایش پیدا می‌کند و با آن می‌توانند در هر مکانی سوژه‌ها را علامت‌گذاری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی