ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نهنگ بیت کوین
تکنولوژی

یک نهنگ پس از 8 سال فعال شد؛ انتقال 1000 بیت کوین به ارزش 30 میلیون دلار

نهنگ بیت کوین (Bitcoin Whale) به افرادی گفته می‌شود که حجم بسیار زیادی از این رمزارز را در اختیار دارند و حالا یکی از آن‌ها پس از هشت سال رکود کامل، به طور غیرمنتظره‌ای 30 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

نهنگ بیت کوین (Bitcoin Whale) به افرادی گفته می‌شود که حجم بسیار زیادی از این رمزارز را در اختیار دارند و حالا یکی از آن‌ها پس از هشت سال رکود کامل، به طور غیرمنتظره‌ای 30 میلیون دلار بیت کوین را جابه‌جا کرده است. این خبر در حالی اعلام شده که بازار رمزارزها در چند وقت گذشته دوران بسیار بدی را پشت سرگذاشته است.

Whale Alert، ردیاب پیشرفته بلاکچین در توییتر این تراکنش را ردیابی کرد و گزارش داد:

«یک آدرس غیرفعال حاوی 1000 بیت کوین (30،395،186 دلار) به تازگی پس از 8.5 سال فعال شده است.»

نهنگ بیت کوین

تراکنش نهنگ بیت کوین پس از 8 سال

طبق داده‌های Blockchair، همین آدرس در 20 نوامبر سال 2013 هزار بیت کوین به ارزش 567,600 دلار در آن زمان دریافت کرد. از آن زمان تاکنون، بیت کوین دریافتی در یک کیف پول بوده و حالا به عنوان بخشی از یک بلوک بزرگ‌تر (نزدیک به 2100 بیت کوین) به دو آدرس دیگر ارسال شده است. یکی از آدرس‌ها 2000 بیت کوین و دیگری بیش از 99.99 بیت کوین دریافت کرده است.

البته در طول هشت سال گذشته این کیف پول نهنگ غیرفعال، 23 بار مقادیر کمی از بیت کوین را دریافت کرده بود که می‌توانند «حملات گرد و غبار» باشد. هکرها در این نوع از حملات، مقادیر ناچیزی از بیت کوین (یا سایر ارزهای دیجیتال) را به کیف پول ارسال می‌کنند تا بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

Blockchair همچنین کیف پول دیگری را اخیرا شناسایی کرد که از سال 2012 خاموش بوده و در نهایت روز پنجشنبه 500 بیت کوین را منتقل کرده است. این آدرس اولین بار در 5 آوریل 2012 سپرده‌گذاری خود را انجام داده و سپس در همان سال 499 بیت کوین دیگر را نیز دریافت کرد. قیمت هر بیت کوین در آن زمان تنها 5.25 دلار بوده است.

بیت کوین در چند ماه گذشته روند پرنوسانی را نشان داده است. قیمت آن پیش از هفته گذشته 36 هزار دلار بود و پنجشنبه قبل با قیمت 25401 دلار معامله شد. با این حال، ارزش محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان هم اکنون در حال بهبود است. در زمان نوشتن این خبر، بیت کوین با قیمت نزدیک به 29,700 دلار معامله می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی