ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر سابق eBay به آزار و اذیت دو خبرنگار با ارسال اقلامی مانند سوسک زنده اعتراف کرد

یکی از مدیران سابق eBay که «دیوید هارویل» نام دارد به حضور در کمپین آزار و اذیت یک زوج در ایالت ماساچوست محکوم شد. هارویل جدیدترین عضو از گروه هفت نفره کارمندان eBay محسوب می‌شود ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

یکی از مدیران سابق eBay که «دیوید هارویل» نام دارد به حضور در کمپین آزار و اذیت یک زوج در ایالت ماساچوست محکوم شد. هارویل جدیدترین عضو از گروه هفت نفره کارمندان eBay محسوب می‌شود که به جرم ارسال موارد عجیبی مانند سوسک زنده، عنکبوت و ماسک هالووین با چهره خون‌آلود خوک برای یک زوج خبرنگار دستگیر شده و اعتراف کرده‌ است.

هارویل اخیرا در تماس ویدیویی خود با قاضی دادگاه فدرال بوستون، به پنج مورد از جنایت‌ها اعتراف کرده است. طبق پرونده اولیه، هارویل حتی با پروازی از کالیفرنیا به بوستون سفر کرده تا یک دستگاه ردیابی GPS را به خودرو «اینا» و «دیوید اشتاینر»، ناشران خبرنامه EcommerceBytes متصل کند.

دلیل کارمندان eBay برای طراحی این کمپین

eBay

ماجرا اصلی به سال 2020 مربوط می‌شود؛ زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) برخی کارمندان سابق eBay از جمله هارویل را به طراحی یک کمپین آزار و اذیت علیه اشتاینرها متهم کرد. ظاهرا کارمندان eBay در طرح خود قصد داشتند به دلیل پوشش خبری بسیار بد این نشریه نسبت به غول خرده فروشی، اشتاینرها را بترسانند. آن‌ها علاوه بر ارسال اقلام عجیب و غریب به خانه آن‌ها، در توییتر نیز به اشتاینرها حمله کرده و آدرس آن‌ها را به صورت اینترنتی منتشر کردند.

هارویل با سمت مدیر سابق تاب‌آوری جهانی eBay تنها مقام ارشد این شرکت محسوب نمی‌شود که درگیر این پرونده است. نام‌های دیگری از جمله «استفانی پاپ»، مدیر ارشد سابق اطلاعات جهانی، «برایان گیلبرت»، مدیر ارشد سابق عملیات ویژه، «جیمز باگ»، مدیر ارشد ایمنی و امنیت و «استفانی استاک‌ول»، مدیر سابق مرکز اطلاعات جهانی eBay نیز در این پرونده دیده می‌شود.

در ماه آوریل، باگ به جنایت‌های خود اعتراف کرده بود و متعاقبا به 20 سال زندان محکوم شد. حکم او در 29 سپتامبر 2022 اجرا می‌شود. پاپ، استاک‌ول، گیلبرت و کوک نیز در سال 2020 به جرم‌های خود اعتراف کرده بودند و از این بین، کوک به 18 ماه زندان محکوم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی