ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نگاهی به گزارش عملکرد استادبانک در سال 1400؛ پذیرش 47 هزار دانش‌آموز در یک سال

استادبانک، به عنوان سامانه انتخاب معلم خصوصی در ایران، اولین گزارش عملکرد خود را منتشر کرده و بر اساس این گزارش، استادبانک توانسته با پذیرش حدود 47 هزار دانش‌آموز در سال 1400 اولین انتخاب دانش ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

استادبانک، به عنوان سامانه انتخاب معلم خصوصی در ایران، اولین گزارش عملکرد خود را منتشر کرده و بر اساس این گزارش، استادبانک توانسته با پذیرش حدود 47 هزار دانش‌آموز در سال 1400 اولین انتخاب دانش ‌آموزان برای گرفتن معلم خصوصی در سراسر ایران باشد. در این گزارش ادعا شده استادبانک توانسته بیشترین حجم از بازار رقابتی تدریس خصوصی را به خود اختصاص دهد.

استادبانک فعالیت خود را از سال 1395 و با تلاش جمعی از فارغ‌التحصیلان مشتاق آموزش در دانشگاه شریف آغاز کرده است. با توجه به پاندمی کرونا در سال 1400 استادبانک، تلاش کرد تا از طریق برگزاری کلاس‌های خصوصی موقعیت آموزشی مناسبی را ایجاد کند.

به گزارش استادبانک، دانش‌آموزان از سراسر کشور در این سال به مدت 267943 ساعت در جلسات تدریس خصوصی اساتید استادبانک، شرکت کرده‌اند.

نگاهی به شرایط دانش‌آموزان استادبانک

بیش از 73 هزار درخواست توسط بیش از  47000 دانش آموز و دانشجو در استادبانک ثبت شده است که تعداد شاگردان خانم و آقا در این آمار بسیار بهم نزدیک است. این موضوع نشان می‌دهد که هر دو گروه به اهمیت استفاده از کلاس خصوصی آگاهند و به آن بها می‌دهند.

همچنین سهم درخواست شاگردان و استفاده از روش‌های تدریس استادبانک، نشان می‌دهد که استقبال از تدریس آنلاین، رشد خوبی داشته و به 62 درصد رسیده است. براساس این آمار می‌توان نتیجه گرفت که کلاس‌های آنلاین، ساده‌ترین شیوه‌ دسترسی دانش‌ آموزان سراسر ایران به معلم باکیفیت است.

علاوه بر این، طبق گزارش آماری استادبانک در سال 1400، بیشترین نیاز دانش‌آموزان به معلم خصوصی در مقطع تحصیلی متوسطه دوم بوده است که بیش از 20% درخواست‌ها را به خود اختصاص داده است.

اما وضعیت تحصیل دانش‌آموزان ایران در کشورهای خارجی هم نکته قابل توجهی است. اینکه یک دانش‌آموز ایرانی بعد از مهاجرت، آن هم در دوران کرونا چطور با شرایط پیش خواهد رفت نکته جالب و قابل توجهی است که در گزارش استادبانک به آن اشاره شده است.

استادبانک در گزارش سالانه خود تاکید کرده که یکی از تجربیات جذاب تیم استادبانک در سال گذشته، داشتن شاگردانی از نقاط مختلف دنیا بوده است. بر اساس آمار استادبانک بیش‌ از 700 دانش ‌آموز از کشورهای مختلف جهان، کلاس‌های آنلاین خود را با استادبانک پشت ‌سر گذاشته‌اند.

در این بررسی به نظر می‌رسد بیشترین درخواست‌ها هم متعلق به سه کشور آلمان، آمریکا و کانادا بوده است. این آمار بیانگر آن است که بیشترین میزان مهاجرت افرادی که خواستار تحصیل بر اساس سرفصل‌های آموزشی ایران هستند به این کشورها تعلق دارد.

اساتید حرفه‌ای علت انتخاب استادبانک

از بزرگ‌ترین دستاوردهای استادبانک در سال 1400 برگزاری 267943 ساعت کلاس خصوصی برای دانش ‌آموزان سراسر کشور بوده است. در همین راستا طبق نظرسنجی تیم استادبانک از شاگردان، مهم‌ترین دلیل انتخاب این پلتفرم، اساتید حرفه‌ای و قیمت مناسب گزارش شده است. بیش از 86% از شاگردان هم از کیفیت برگزاری کلاس‌ها رضایت 100 درصدی داشته‌اند.

وزنه جنسیتی در استادبانک به نفع اساتید مرد

در سال 1400 تعداد کل اساتید استادبانک به 3289 نفر رسید که 48 درصد آن‌ها را اساتید خانم و 52 درصد آن‌ها را اساتید آقا تشکیل داده‌اند.

سهم درخواست همکاری اساتید با استادبانک از سراسر کشور، توازن جالبی را نشان می‌دهد و تهران فاصله‌ زیادی با استان‌های کل کشور ندارد. جذب معلمان کاربلد از استان‌ها و مناطق مختلف ایران، یکی از اهداف اصلی پلتفرم استادبانک است.

مقطع متوسطه دوم، بیشترین سهم درخواست همکاری را میان اساتید ورودی جدید داشته است و حدود 30% درصد معلمان ثبت نام شده در سال 1400، دروس این پایه را تدریس می‌کنند.

در بخش شاگردان نیز، مقطع متوسطه دوم بیشترین درخواست را در سال گذشته داشته که استادبانک توانست با این میزان جذب معلم خصوصی متوسطه دوم به خوبی به نیاز آموزشی شاگردان پاسخ دهد.

تیم استادبانک برای همکاری با اساتید، معیارهای مختلفی دارد و براساس آن‌ها، همیشه به دنبال معلمین جوان و باانگیزه است. در سال 1400 بیش از 28 هزار معلم در استادبانک ثبت نام کرده‌اند و به طور کلی پروفایل 3080 استاد برای فعالیت در این مجموعه فعال شد.

بررسی عملکرد اساتید در استادبانک، دائما در حال انجام است و در سال گذشته با 829 معلم، قطع همکاری شد. برای آشنایی با سیستم ارزیابی اساتید استادبانک و آگاهی از دلایل عدم همکاری با برخی از مدرسین، متن کامل‌تر این گزارش را مطالعه کنید.

سطح درآمد تدریس خصوصی اساتید در سال 1400 در استادبانک

سطح درآمد اساتید استادبانک در سال 1400، جهش خوبی داشته و درآمد تنها یکی از اساتید به بیش از 230 میلیون تومان نیز رسیده است. این نشان می‌دهد که یکی از مزیت‌های استادبانک برای اساتید باکیفیتی که در انجام کار خود استمرار دارند، داشتن درآمدهای بالاست.

خدمات استادبانک، فقط محدود به دانش‌آموزان و ارتقاء سطح علمی آن‌ها نمی‌شود. تیم استادبانک، سعی می‌کند با ایجاد شرایطی مناسب به پیشرفت کاری و درآمدی اساتید کمک کند. طبق نتایج اعلام شده، حدود 82% اساتید، سایت استادبانک را به همکاران خود معرفی می‌کنند.

پشتیبانی و سهم مهم آن در توسعه پلتفرم

پشتیبانی استادبانک در سال 1400، یکی از شلوغ‌ترین و پرکارترین واحدهای این مجموعه بوده است و کارشناسان استادبانک به 40985 تماس از سمت کاربران پاسخ دادند. میانگین مدت زمان بررسی درخواست‌ها نیز 18 دقیقه بوده است.

در طول سال 1400، استادبانک برای پیشرفت و ارتقاء کیفیت خدمات خود، تلاش بسیاری کرده است. در اواخر سال گذشته، ایده‌ی روش ترکیبی استادبانک با تولید بسته‌های معلم خصوصی اجرا شد که در سال 1401 هم ادامه پیدا خواهد کرد.

این گزارش در بخش پایانی بر این موضوع تاکید دارد که مجموعه استادبانک در همه‌ سال‌های فعالیت خود برای بهبود فضای آموزشی از طریق نوآوری‌های فراوان تلاش بسیار زیادی کرده است. اهداف و چشم‌انداز استادبانک به بخش‌های مختلفی مانند: توسعه‌ روش ترکیبی در راستای بالا بردن کیفیت و کاهش هزینه کلاس خصوصی، آکادمی اختصاصی اساتید و مجله دانش آموز و والدین تقسیم‌بندی می‌شوند.

برای دانلود این گزارش میتوانید به این لینک رجوع کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی