ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسیه
تکنولوژی

روسیه بخاطر تحریم‌ها از تراشه یخچال و ماشین ظرفشویی در تانک‌ها استفاده می‌کند

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، علاوه بر جوامع، بسیاری از شرکت‌ها مانند اینتل و AMD روسیه را تحریم کرده‌اند. به همین دلیل، این کشور با مشکل کمبود تراشه مواجه شده و اکنون گفته ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، علاوه بر جوامع، بسیاری از شرکت‌ها مانند اینتل و AMD روسیه را تحریم کرده‌اند. به همین دلیل، این کشور با مشکل کمبود تراشه مواجه شده و اکنون گفته می‌شود در تانک‌های جنگی خود مجبور به استفاده از تراشه ماشین ظرفشویی شده است.

«جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی ایالات متحده به نقل از مقامات اوکراینی ادعا کرده که روسیه در تانک‌های خود از تراشه لوازم خانگی استفاده می‌کند. وی به نقل از مقامات اوکراینی توضیح داده که در تانک‌های روسی تراشه‌های نیمه‌هادی لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی یا یخچال پیدا شده است. مقامات اوکراینی توضیح می‌دهند که روسیه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی مجبور شده تا در تجهیزات نظامی خود از این قطعات به عنوان یک جایگزین استفاده کند.

کاهش صادرات فناوری به روسیه

روسیه

همانطور که ریموندو توضیح می‌دهد، صادرات صنعت فناوری ایالات متحده به روسیه از زمان آغاز حمله نظامی این کشور به اوکراین در اواخر فوریه تقریبا 70 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، به گفته «رابین پترسون»، سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده عرضه قطعات آمریکایی به این کشور در سال گذشته 85 درصد کاهش یافته است. با وجود این موارد، گفته شده که تحریم‌ها با موفقیت حملات روسیه را ضعیف کرده است.

بسیاری از شرکت‌های کامپیوتری حوزه فناوری از جمله اینتل و AMD نیز به تبعیت از دولت ایالات متحده، کشور روسیه را در لیست تحریم خود قرار داده‌اند که این امر فروش تراشه به این کشور را متوقف کرده است.

در مقابل، روسیه برای کاهش تاثیر تحریم‌های غربی، از واردات غیرقانونی لوازم الکترونیکی و قطعات چشم پوشی کرده و قصد دارد در داخل مرزهای خود به تولید تراشه مشغول شود. این کشور می‌خواهد تا سال 2030 گره‌های 28 نانومتری خود را تولید کند.

البته روسیه تنها کشوری نیست که برای رفع کمبود گسترده نیمه‌هادی دست به استفاده از تراشه لوازم خانگی زده است. ماه گذشته «پیتر ونینک»، مدیرعامل کمپانی ASML نیز ادعا کرده بود که برخی از شرکت‌ها برای جبران مسئله کمبود مداوم تراشه‌های جهانی، اخیرا شروع به خرید ماشین ظرفشویی کرده‌اند تا تراشه آن‌ها را استخراج و برای استفاده مجدد خود بازطراحی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم منصوری
    ابراهیم منصوری | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    احتمالا از میکروهای AVR و PIC براشون استفاده میکنه😂

مطالب پیشنهادی