ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس ایکس
علمی

اسپیس ایکس در کمتر از 24 ساعت دو محموله ماهواره‌های استارلینک را به مدار فرستاد

اسپیس ایکس در کمتر از 24 ساعت دومین محموله ماهواره‌های استارلینک را به مدار فرستاد و راکت مرحله اول را با موفقیت در سکوی دریایی خود فرود آورد. در این ماموریت 53 ماهواره استارلینک با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اسپیس ایکس در کمتر از 24 ساعت دومین محموله ماهواره‌های استارلینک را به مدار فرستاد و راکت مرحله اول را با موفقیت در سکوی دریایی خود فرود آورد. در این ماموریت 53 ماهواره استارلینک با فالکون 9 به فضا فرستاده شدند.

راکت دو مرحله‌ای فالکون 9 ساعت 01:10 بامداد یکشنبه از ایستگاه کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب شد. راکت مرحله اول این ماموریت حدود 8.5 دقیقه بعد به زمین برگشت و روی سکوی Just Read the Instructions فرود آمد. طبق برنامه قرار بود ماهواره‌ها یک ساعت بعد از پرتاب در مدار مستقر شوند.

پرتاب بامداد امروز دومین ماموریت پرتاب ماهواره‌های استارلینک در دو روز اخیر بود. اسپیس ایکس بامداد شنبه همین هفته 53 ماهواره دیگر را دوباره با یک راکت فالکون 9 متفاوت از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا فرستاده بود. راکت مرحله اولین این ماموریت هم با موفقیت روی زمین فرود آمد.

استارلینک اسپیس ایکس

اسپیس ایکس امروز از یک فالکون 9 جدید استفاده کرد

پرتاب بامداد شنبه پنجمین پرواز این راکت خاص فالکون 9 بود. ولی راکتی که بامداد امروز پرتاب شد، برای اولین بار در یک ماموریت فضایی شرکت می‌کرد و پیش‌تر زمین را ترک نکرده بود. اسپیس ایکس با این دو ماموریت، از ابتدای سال 2022 تقویم شلوغی را پشت سر گذاشته است. این شرکت در سال جاری میلادی تاکنون 20 پرتاب مداری داشته که 13 عدد از آن‌ها مربوط به استارلینک بوده‌اند.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از 2500 ماهواره استارلینک به مدار فرستاده و در نظر دارد که تعداد بسیار بیشتری ماهواره پرتاب کند. بر اساس مکاتبات که این شرکت با دولت آمریکا داشته، کمپانی ایلان ماسک در نظر دارد که در نهایت حداکثر 30 هزار ماهواره در مدار مستقر کند.

این شرکت اخیرا در توییتی اعلام کرده بود که سرویس اینترنت ماهواره‌ای آن‌ها حالا در بیش از 30 کشور در دسترس قرار دارد و روزانه کاربران زیادی از این خدمات استفاده می‌کنند. ظاهرا مشکل تحویل دیش‌ها هم تا حد زیادی برطرف شده و دیگر خبری از آن تاخیرهای چند ماهه نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی