ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کهکشان راه شیری
علمی

بهترین تصاویر کهکشان راه شیری در سال 2022

اخیرا 25 عکاس از 12 کشور، تصاویری که از کهکشان راه شیری ثبت کرده‌اند را، به نمایش گذاشته‌اند. در این مطلب برخی از بهترین تصاویر گرفته شده را باهم می‌بینیم. در یک شب با آسمان ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۸

اخیرا 25 عکاس از 12 کشور، تصاویری که از کهکشان راه شیری ثبت کرده‌اند را، به نمایش گذاشته‌اند. در این مطلب برخی از بهترین تصاویر گرفته شده را باهم می‌بینیم.

در یک شب با آسمان صاف، بدون مزاحمت نور ماه و آلودگی نوری محلی، می‌توان کمان کهکشان راه شیری را از زمین مشاهده کرد. تمام آنچه نیاز دارید قرار گرفتن در ارتفاعات است تا افق دید گسترده‌تری داشته باشید.

عکاسی آسمان شب
 این تصویر حدود 4 صبح در جزایر قناری اسپانیا گرفته شده است. کهکشان راه شیری کمانی مملو از غبار میان ستاره‌ای است که در سراسر آسمان کشیده شده است. در قسمت پایینی سمت راست این تصویر، نور زرد و نارنجی خبر از شروع روز بعد می‌دهد.
آسمان شب
در غرب مصر، چند صحرا با ساختار متفاوت وجود دارد. «صحرای سیاه» به دلیل وجود «بازالت» فرسایش یافته با این نام شناخته می‌شود. از سوی دیگر، «صحرای سفید» حاصل وجود کلسیم، کریستال‌های کوارتز و سنگ آهک سفید است که ساختار گچی به آن می‌بخشد. بادهای صحرایی صخره‌های جالبی را در صحرای سفید ایجاد می‌کنند که در این تصویر یکی از طاق‌ها را در مقابل راه شیری مشاهده می‌کنید.
تصاویر کهکشان راه شیری
این عکس خیره کننده برفراز یک دریاچه آبی یخ زده در تبت به ثبت رسیده است. این دریاچه در ارتفاع شانزده هزار فوتی از سطح دریا قرار دارد که آن را به آینه‌ای فوق‌العاده برای آسمان شب تبدیل کرده است. این عکس را می‌توان برترین عکس کهکشان راه شیری در سال گذشته دانست.
کهکشان راه شیری
«زین منگارت» یک گذرگاه کوهستانی در «آلپ جولیان» در مرز ایتالیا و اسلوونی است. سال گذشته، عکاس این تصویر برای ثبت کهکشان از یال کوه بالا رفت و درنهایت رگه‌هایی از بارش شهابی را ثبت کرد.
تصویر کهکشان
این عکس در صحرای «داهایدائو» در «سین کیانگ» چین به ثبت رسیده است. باد در بیابان باعث فرسایش می‌شود و صخره‌هایی با ظاهر عجیب را شکل می‌دهد. قرار گرفتن کهکشان راه شیری در نوک دو ستون سنگی سبب می‌شود طوری به نظر برسد که انگار سنگ جرقه می‌زند.
تصاویر کهکشان
یکی از معدود تصاویر پروژه عکاسی « Capture the Atlas» که در آن محل زندگی انسان دیده می‌شود را مشاهده می‌کنید. این عکس بر فراز استان «یاماناشی» در ژاپن ثبت شده است. کوه «فوجی» در مه غوطه‌ور است.
اخترفیزیک
در این عکس خارق‌العاده، یک قلعه اسپانیایی متعلق به قرن شانزدهم دقیقا زیر طاق کهکشان مشاهده می‌شود. این قلعه در «اکسترمادورا» منطقه‌ای در غرب اسپانیا قرار دارد.
کهکشان راه شیری
این تصویر شگفت‌انگیز بر فراز «موتوکیکی» ساحل غربی جزیره جنوبی نیوزلند ثبت شده است. صخره‌های دریایی در این تصویر به خوبی مشخص هستند.
نجوم
عکاس «اسپنسر ولینگ» این منظره خارق‌العاده را از یک صخره در «هانکسویل» در «یوتا» ثبت کرده است. یوتا مملو از سنگ‌هایی با ظاهر عجیب است که در اثر میلیون‌ها سال فرسایش شکل گرفته‌اند. ولینگ گفت: « درخشش ستارگان سایه‌های محسوسی بر روی زمین ایجاد می‌کند که بی‌نظیر است.»
کیهانشناسی
در این تصویر سنگ‌های آهکی در پارک ملی «Nambung» استرالیا را مشاهده می‌کنید که کمان کهکشان زیبایی آن‌ها را صد چندان کرده است.
کهکشان
صحرای آتاکاما در شیلی به علت چشم‌اندازهای بی‌نظیری که از آسمان دارد، مشهور است. بسیاری از مشهورترین تلسکوپ‌های جهان در این صحرا نصب شده‌اند. در این قسمت بخشی از صحرای آتاکاما را در کنار کمان کهکشان مشاهده می‌کنید.
کهکشان راه شیری
در این تصویر کهکشان را در پس‌زمینه کوه «تاراناکی» در نیوزلند مشاهده می‌کنید. قله کوه پوشیده از برف است. یک شهاب سنگ در گوشه سمت چپ بالایی عکس نیز قابل مشاهده است.
کهکشان راه شیری
این تصویر سنگ نگاره‌های بومی آمریکا را نشان می‌دهد. این نگاره‌ها بر روی سنگ‌های آتشفشانی در شرق کالیفرنیا حک شده‌اند. کوه‌های «سیرا نوادا» در پس‌زمینه قرار دارند.

امیدواریم از تماشای این تصاویر لذت برده باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی