ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتش آمریکا
تکنولوژی

ارتش آمریکا روی یک متاورس متفاوت و مخصوص خودش کار می‌کند

در شرایطی که شرکت‌های تجاری و موسسات مالی به تازگی به دنبال ورود به حوزه جدید متاورس رفته‌اند، ارتش آمریکا چند سالی است که کار روی ساخت نسخه مخصوص دنیای مجازی خودش را شروع کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

در شرایطی که شرکت‌های تجاری و موسسات مالی به تازگی به دنبال ورود به حوزه جدید متاورس رفته‌اند، ارتش آمریکا چند سالی است که کار روی ساخت نسخه مخصوص دنیای مجازی خودش را شروع کرده است.

اگرچه کسب و کارهای کوچک و بزرگ در یک سال اخیر تمرکز جدی‌تری روی متاورس داشته‌اند، ولی استفاده از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هدست‌ها و شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی مدت‌هاست که در ارتش به کار می‌رود. با این حال، خروجی پروژه‌ای که در ارتش در حال اجراست، تفاوت زیادی با متاورس مدنظر مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا دارد.

ارتش آمریکا اخیرا تحقیق درباره ساخت جهان‌های پیچیده مجازی را آغاز کرده و حالا این احتمال به وجود آمده که همه فناوری‌های قبلی آن‌ها در قالبی شبیه متاورس به هم وصل شوند. نیروی هوایی این کشور قبلا در ماه دسامبر 2021 کنفرانس سطح بالایی را در یک محیط مجازی برگزار کرده بود.

«کیتلین دورمن»، مدیر واحد دفاعی Improbable می‌گوید هدف ارتش آمریکا یکپارچه کردن این فناوری‌هاست. از سوی دیگر، «لاکی پالمر»، هم‌بنیان‌گذار شرکت دفاعی Anduril باور دارد که پتانسیل‌های متاورس در امور نظامی بسیار زیاد است چون هزینه تمرینات را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با این وجود، تلاش‌ها برای یکپارچه‌سازی جهان‌های مجازی و حقیقی تاکنون با چالش‌های زیادی روبرو شده است. یکی از اسناد افشا شده از مایکروسافت نشان می‌دهد که مهندسان سیستم IVAS یا نسخه ارتشی هولولنز، انتظار ندارند مصرف‌کنندگان واکنش خوبی نسبت به این دستگاه داشته باشند. با این حال، ارتش آمریکا در گذشته نشان داده که توجه ویژه‌ای به فناوری‌های مجازی دارد و پروژه‌های زیادی را در این رابطه پیش برده است.

متاورس Red 6 ارتش آمریکا

ارتش آمریکا سال‌هاست از فناوری‌های متاورس استفاده می‌کند

برای مثال، ترکیبی از واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و بازی‌های ویدیویی به خلبانان جنگنده‌ها اجازه داده تا نبرد با دشمنان را در فضای مجازی تمرین کنند. طبق اعلام شرکت Red 6 که این فناوری را توسعه می‌دهد، ارتش در مقایسه با شبیه‌سازهای معمولی، با این فناوری‌ها به شکل جامع‌تری می‌تواند توانایی خلبانان را ارزیابی کند. فناوری واقعیت افزوده Red 6 نسبت به هدست‌های معمولی AR یا VR با تاخیر بسیار کمتری کار می‌کند.

ار دیگر فناوری‌های اخیر ارتش آمریکا در زمینه متاورس می‌توانیم به کلاه جت جنگنده F-35 اشاره کنیم که با استفاده از واقعیت افزوده داده‌هایی مثل فاصله و اطلاعات سوژه را به نمایش در می‌آورد. ارتش در سال 2018 اعلام کرد که در قراردادی به ارزش 22 میلیارد دلار از مایکروسافت می‌خواهد نسخه خاصی از هدست هولولنز را بسازد.

واقعیت افزوده و مجازی در طول سال‌های اخیر به بخش ثابتی از تمرین‌های ارتش آمریکا تبدیل شده است. پروژه BlueShark سیستمی است که به دریانوردان اجازه می‌دهد در یک محیط مجازی کشتی‌ها را کنترل کنند. پروژه Avenger هم توسط خلبانان نیروی دریایی به کار گرفته می‌شود. به‌علاوه، از این فناوری‌ها برای کمک به درمان اختلالاتی مثل PTSD کمک گرفته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۶ خرداد ۱۴۰۱

    اینترنت کوپنی ما چی شد؟!!!!😂 😂 😂

مطالب پیشنهادی