ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

زمزمه ورود خودروسازان هندی به بازار خودرو ایران؛ خودرو برقی 300 میلیون تومانی

تاکید دولت در فصل جدید واردات خودرو به کشور، خودروهای اقتصادی و ارزان‌ قیمت است و در همین رابطه ظاهرا اتاق بازرگانی هند، از علاقه خودروسازان این کشور برای ورود به بازار ایران خبر داده ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

تاکید دولت در فصل جدید واردات خودرو به کشور، خودروهای اقتصادی و ارزان‌ قیمت است و در همین رابطه ظاهرا اتاق بازرگانی هند، از علاقه خودروسازان این کشور برای ورود به بازار ایران خبر داده است و از وجود یک خودرو برقی پنج نفره با قیمتی در محدوده 10 هزار دلار (300 میلیون تومان) برای عرضه در بازار ایران خبر داده است.

خودروهای وارد شده به کشور به گفته رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تمامی شهروندان قابل‌ استفاده باشند و تنها قشر خاصی از آن‌ها استفاده نکنند. طبق اظهارات مسوولان وزارت صمت و مقامات دولتی، هدف از واردات، رقابت‌پذیری، در دسترس بودن خودروی باکیفیت و تنظیم بازار خودرو است. بنابراین محصولاتی که وارد کشور می‌شوند باید توان رقابت با خودروهای داخلی را داشته باشند و از سوی دیگر به تنظیم بازار نیز کمک کنند.

ماهیندرا کوو 100

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌ گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با اشاره به وجود 4 هزار شرکت قطعه ‌سازی خودرو در این کشور و امادگی هند برای صادرات خودرو به ایران، اعلام کرد: «هند می‌تواند نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه را تامین کند.»

ویجی مهتا سوم خرداد در نشستی با حضور رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز اظهار کرد: «اتاق بازرگانی PHD هند با حدود ۱۵۰ هزار عضو به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیر انتفاعی در حال فعالیت است و روابط بسیار خوبی با سازمانها و نهادها در سطح بین المللی دارد که به انسجام و پیشبرد اقتصاد این کشور کمک شایانی می‌کند. تولید ناخالص داخلی هند بر اساس ارزیابی بانک جهانی حدود ۹درصد است و سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین کشورهای پیشرفته اقتصادی دنیا از جمله چین نیز در حال سرمایه گذاری در این کشور هستند.»

ماهیندار کوو 100

ویجای مهتا با اشاره به اهمیت تامین مایحتاج گروه های خودروسازی ایرانی و امادگی هند برای صادرات خودرو به ایران افزود: خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر در هند تولید می‌شود که قیمت هر کدام بالغ بر ۱۰ هزار دلار است.

قاعدتاً منظور آقای مهتا، ماهیندرا eKUV100 است که قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار روپیه دارد و ویژگی‌های جالبی چون عیب‌یابی از راه دور، پیش خنک‌ کننده کابین و ردیابی مکان، یادگیری الگوی رانندگی راننده و کنترل وضعیت باتری را ارائه می‌کند.

ماهیندرا کوو 100

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • رضا لنگرودی
    رضا لنگرودی | ۷ خرداد ۱۴۰۱

    من در شرکت عظیم خودرو کار می‌کردم که آقایون باعث ورشکستگی این شرکت شدند سال 1396 همین خودرویی که العان قرار وارد کشور شود رو عظیم خودرو با هندیها وارد مذاکره شد و قرار شد همین جا مونتاژ شود اما مافیا خودرو بلایی سر عظیم خودرو آوردند که نگو هاوال که گروه بهمن وارد بازار کرده از 4 ماه تبلیغات بیلبورد عظیم خودرو هست گروه بهمن وارد کرد اما عظیم خودرو اینجا در کشور خودمون قرار بود مونتاژ کنند خلاصه تولید در کشور ما اگر شخصی باشد و خوب و قیمت پایین صاحب آن کارخانه را یا دزد می‌کنند یا با وارد کردن بلاهای گوناگون کاری می‌کنند که طرف به سمت ورشکستگی برود

  • رسول زهرائی رئوف
    رسول زهرائی رئوف | ۶ خرداد ۱۴۰۱

    واقعاً خودرو ساز های ما و وارداتی های ما خر آمده اند و گاو از این عالم میروند از واردات خودرو فرانسه حالا به هند نقل مکان کردیم چرا مثل صنایع موشکی بهترین آرا به کار نمی‌گیرید و بهترین ها را نمی سازید خاک عالم بر سر خرتان

  • ff_Hossein
    ff_Hossein | ۶ خرداد ۱۴۰۱

    یه زمانی یه مهندس تو ایران خودروی برقی ساخت ولی اینقدر سنگ انداختن جلو پاش که ماشینشو پرت کرد تو آب و از ایران رفت، حالا بعضیا واقعا ساده ان که فکر میکنن همچین ماشینی میاد داخل ایران، البته شاید بیاد ولی به شرطی که دلالا حداقل چند برابر تولید کننده اصلی خودرو سود ببرن 😏 😏

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی