ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دورکاری
کسب و کار

نتیجه یک نظرسنجی: اکثر کارمندان همکاران خود را هنگام دورکاری کارآمد نمی‌دانند

محققان در گزارش تحقیقاتی جدیدی نتیجه گرفته‌اند که کارمندان در هنگام دورکاری، خود را نسبت به همکارانشان قابل اعتمادتر می‌دانند. در واقع اکثر کارمندان هنگامی که کارهای خود را از خانه انجام می‌دهند، اعتقاد دارند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

محققان در گزارش تحقیقاتی جدیدی نتیجه گرفته‌اند که کارمندان در هنگام دورکاری، خود را نسبت به همکارانشان قابل اعتمادتر می‌دانند. در واقع اکثر کارمندان هنگامی که کارهای خود را از خانه انجام می‌دهند، اعتقاد دارند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد اما درباره همکاران خود چنین اعتقادی ندارند.

سیسکو (Cisco) در گزارش جدیدی، نگرش مردم نسبت به دورکاری و شیوه کار ترکیبی را به طور کامل مورد بررسی قرار داده است. طبق این گزارش، از بین 1050 کارمند بریتانیایی، 75 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که اعتماد کامل مدیر خود را برای انجام کارها به صورت دورکاری کسب کرده‌اند. نکته قابل توجه دیگر اینکه، هرچند بیشتر کارمندان هنگام دورکاری بازدهی خود را بیشتر می‌دانند، 61 درصد اعتقاد دارند که نمی‌توان به همکارانشان برای انجام کارهای مشابهی اعتماد کنند.

رضایت کارمندان از دورکاری

دورکاری

مانند بسیاری از گزارش‌های دیگر، این بار نیز نشان داده شده که مزایای عدم حضور تمام وقت در دفتر، از معایب آن مانند «تعامل کمتر با همکاران» بیشتر است. 79 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که از دورکاری و شیوه ترکیبی رضایت دارند و 57 درصد نیز اعلام کردند که با وجود آن بهره‌وری و کیفیت کارشان بهبود یافته است.

در ادامه، تقریبا سه چهارم افراد شرکت‌کننده ادعا کردند که با دورکاری، بسیاری از جنبه‌های عاطفی، مالی، روانی، جسمی و اجتماعی آن‌ها بهبود یافته و 78 درصد به بهبود تعادل بین کار و زندگی خود اشاره کرده‌اند. همچنین کمتر از نیمی از آن‌ها نیز گفته‌اند که سطح استرس آن‌ها کاهش یافته و حدود 65 درصد به بهبود روابط خانوادگی خود اشاره کرده‌اند.

در نهایت «جن شرلر-گورملی»، رئیس واحد مردم و جوامع سیسکو انگلستان و ایرلند می‌گوید:

«کاملا مشخص است که شیوه کار هیبریدی در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و کارمندان و کسبوکارها به طور یکسانی در آن از مزایای مهمی بهره می‌برند؛ مانند بهبود رفاه کلی کارکنان و بهره‌وری و عملکرد بهتر.»

ماه گذشته نیز یک تیم تحقیقاتی با انجام مطالعه جدیدی اعلام کرده بود که تاب‌آوری کارکنان و شرکت، در هنگام دورکاری افزایش پیدا می‌کند و آن‌ها بهره‌وری خود را از دست نمی‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی