ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
میان رشته ای

استفاده اوکراین از پهپادهای انتحاری برای حمله به تجهیزات نظامی روسیه [تماشا کنید]

نیروهای عملیات ویژه اوکراین ویدیویی از حمله پهپاد Switchblade ساخت ایالات متحده به یک تانک جنگی T-72B3 روسیه منتشر کرد. هرچند به طور دقیق مشخص نیست که در این ویدیو کدام مدل از پهپادهای انتحاری ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

نیروهای عملیات ویژه اوکراین ویدیویی از حمله پهپاد Switchblade ساخت ایالات متحده به یک تانک جنگی T-72B3 روسیه منتشر کرد. هرچند به طور دقیق مشخص نیست که در این ویدیو کدام مدل از پهپادهای انتحاری آمریکا به رخ کشیده شده، اما قدرت آن برای از کار انداختن تانک‌های سنگین به خوبی نشان داده شده است.

درگیری نظامی بین اوکراین و روسیه نگاه دقیقی از جنگ در آینده به تمام جهان ارائه کرده است. یکی از سلاح‌های مهم این جنگ، پهپادها هستند که علاوه بر کارهایی مانند شناسایی و نظارت، از نقاط جنگی مختلفی عکسبرداری می‌کنند و در ویدیو زیر، قدرت آن‌ها در حمله نظامی نیز به نمایش گذاشته شده است. با توجه به تمام این موارد، روسیه اخیرا ادعا کرده بود از فناوری لیزر برای ساقط کردن پهپادها در 5 ثانیه استفاده می‌کند.

پهپادهای انتحاری Switchblade

Switchblade که توسط شرکت مستقر در کالیفرنیا AeroVironment ساخته شده، نوعی پهپاد انتحاری محسوب می‌شود. گفته می‌شود که این پهپادها نسبتا کوچک هستند و توان آن‌ها به اندازه 10 دقیقه است. همچنین Switchblade از ویژگی‌های ردیابی GPS برای مشخص کردن اهداف بهره می‌برد.

درباره نحوه کار آن نیز توضیح داده شده که پهپاد Switchblade ابتدا مانند یک خمپاره شلیک می‌شود و سپس بال‌های آن توسط فنر باز می‌شود. در این شرایط، پهپاد می‌تواند با سرعت بسیار زیادی به سمت جهتی حرکت کند که اپراتور انتظار دارد. همچنین مسیر حرکت او از طریق واحد کنترل دستی اپراتور (مانند گوشی) قابل مشاهده است.

برای کلاهک مدل‌های مختلف Switchblade، از موادی مانند نارنجک 40 میلی‌متری یا حتی ماده منفجره بزرگتری استفاده شده است. هرچند در این حمله، تانک به طور کامل نابود نمی‌شود، اما دیگر قادر به ادامه ماموریت خود نخواهد بود.

جنگ پهپادها؟

پهپاد

در روزهای اولیه جنگ گزارش‌هایی منتشر شده بود که اوکراین از پهپادهای کوچکی برای تخریب خطوط تامین تجهیزات نظامی روسیه استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، روسیه نیز با استفاده از پهپادهای نظامی خود تلاش کرده تا با اوکراین مقابله کند. با توجه به گزارش‌هایی که رسانه‌های روسی ارائه کرده‌اند، ظاهرا این کشور از پهپاد انتحاری استفاده می‌کند که هدف خود را با هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد و این خبر نگرانی‌هایی را به همراه داشته است.

در همین حال، دولت ایالات متحده متعهد شده که پهپادهای Switchblade خود را در اختیار کشور اوکراین قرار دهد و گفته می‌شود که تاکنون بیش از 700 پهپاد به این کشور تحویل داده اشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی