ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول دستی
تکنولوژی

شرکت Aya Neo از کنسول بازی دستی Air Plus با قیمت 289 دلار رونمایی کرد

Aya Neo، سازنده تجهیزات بازی هفته گذشته از کنسول دستی Aya Neo 2 رونمایی کرد که از آن به عنوان رقیب سرسخت استیم دک (Steam Deck) یاد می‌شود. حالا این شرکت از یک کنسول بازی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

Aya Neo، سازنده تجهیزات بازی هفته گذشته از کنسول دستی Aya Neo 2 رونمایی کرد که از آن به عنوان رقیب سرسخت استیم دک (Steam Deck) یاد می‌شود. حالا این شرکت از یک کنسول بازی دستی کاملا جدید به نام Air Plus و قیمت 289 دلار رونمایی کرده که از APU جدید AMD Mendocino بهره می‌برد و مقرون‌به‌صرفه‌تر از استیم دک خواهد بود.

AMD Mendocino با استفاده از لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC ساخته شده و ترکیبی از هسته‌های پردازنده Zen 2 و پردازشگر گرافیکی RDNA 2 دارد. انتظار می‌رود تا این APU در لپ‌تاپ‌های باریک و سبکی با قیمت 399 تا 699 دلار استفاده شود. با این وجود، Aya Neo تصمیم گرفته تا کنسول دستی خود را با قیمت 289 دلار وارد بازار کند، که بیش از 100 دلار ارزان‌تر از یک لپ‌تاپ بر اساس همان پیکربندی پردازنده است.

کنسول دستی

مشخصات کنسول بازی دستی Air Plus

تراشه Mendocino دارای 4 هسته، 8 رشته و نسخه کم‌قدرت پردازنده گرافیکی RDNA 2 است. طبق ادعای AMD، این پردازنده برای لپ‌تاپ‌ها شارژدهی 10 ساعته به ارمغان می‌آورد که با توجه به اندازه کوچک کنسول دستی جدید Aya Neo، انتظار می‌رود با شارژدهی بالاتری روبه‌رو شویم.

کنسول دستی Air Plus همچنین دارای نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی خواهد بود و با دو گزینه برای حافظه یعنی کارت خوان MicroSD و اسلات M.2 2280 SSD راهی بازار می‌شود. این کنسول بازی دستی از ویندوز، سیستم عامل اختصاصی AYANEO OS و SteamOS پشتیبانی می‌کند و بازی‌های منحصر‌ به‌فردی را شامل می‌شود.

در نهایت، این کنسول دستی همانطور که گفتیم با قیمت 289 دلار فروخته می‌شود که حدود 60 دلار از کنسول استیم دک استیم ارزان‌تر است. اگرچه تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که در اواخر سه ماهه چهارم سال جاری میلادی یا اوایل سه ماهه اول 2023 وارد بازار شود، زیرا APUهای Mendocino اواخر سال 2022 برای لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد نرگسی
    محمد نرگسی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

    الان پلی استیشن 4 که بهتره بخوای برای این هزینه کنی

مطالب پیشنهادی