ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول بازی Aya Neo 2 با سخت‌افزار قدرتمند
تکنولوژی

کنسول بازی دستی Aya Neo 2 با سخت‌افزار قدرتمند برای رقابت با استیم دک معرفی شد

سازندگان کنسول بازی Aya Neo رسما از نسل جدید این کنسول بازی دستی محبوب با نام Aya Neo 2 رونمایی کردند. این کنسول نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفت‌های زیادی داشته که بزرگترین آن استفاده از ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

سازندگان کنسول بازی Aya Neo رسما از نسل جدید این کنسول بازی دستی محبوب با نام Aya Neo 2 رونمایی کردند. این کنسول نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفت‌های زیادی داشته که بزرگترین آن استفاده از تراشه 8 هسته رایزن 7 6800U شرکت AMD با گرافیک RDNA 2 است که آن را به رقیب سرسخت استیم دک (Steam Deck) تبدیل می‌کند.

 کنسول بازی Aya Neo 2 با سخت‌افزار قدرتمند

گفتنی است که همین تغییر پردازنده خود به تنهایی می‌تواند عملکرد کنسول را در مقایسه با پردازنده Ryzen 5 4500U نسل قبلی به شدت بالا ببرد. پردازنده جدید همچنین دارای معماری قدرتمند +Zen 3 است که تفاوت عملکرد زیادی با معماری Zen 2 دارد.

با چنین سخت‌افزاری، Aya Neo 2 به راحتی می‌تواند روی کاغذ استیم دک را شکست دهد چرا که پردازنده‌اش هسته‌های بیشتری دارد و البته GPU آن از فرکانس بالاتر و هسته‌های بیشتر بهره می‌برد.

 کنسول بازی Aya Neo 2 با سخت‌افزار قدرتمند

مشخصات کنسول بازی دستی Aya Neo 2

یکی دیگر از تغییرات برجسته کنسول بازی Aya Neo 2 استفاده از تراشه گرافیکی Radeon 680M RDNA 2 iGPU است که با پردازنده AMD Ryzen 7 6800U جفت شده و تا امروز یکی از قدرتمندترین iGPU های معرفی شده توسط AMD به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که پردازنده گرافیکی Radeon 680M RDNA 2 iGPU یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی با کامپیوتر در وضوح تصویر 1080p است. از میان سایر موارد تغییر یافته می‌توان به پشتیبانی از رم LPDDR5-6400 و فضای ذخیره‌سازی PCIe 4.0 SSD به همراه درگاه USB 4 اشاره کرد.

 کنسول بازی Aya Neo 2 با سخت‌افزار قدرتمند

البته این کنسول بازی در زمینه طراحی ظاهری نیز تغییراتی به خود دیده و دیگر مانند نسل پیشین ظاهری جعبه‌گونه ندارد و در عوض طراحی آن نرم‌تر شده، انحنای بیشتری در آن دیده می‌شود و دسته آن شباهت زیادی به استیم دک پیدا کرده است.

در ضمن تم رنگ دستگاه طیفی از خاکستری متمایل به سفید است، درست هم رنگ دسته و کنترلر کنسول نینتندو وی، امری که باعث شده تا کنسول ظاهر پخته‌تری به خود بگیرد.

در پایان باید بگوییم که متاسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی از سایر مشخصات مانند نمایشگر و باتری این کنسول در دست نیست و برای اطلاع از قیمت و تاریخ عرضه نیز باید منتظر اعلام رسمی سازندگان باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی