ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شریل سندبرگ
تکنولوژی

«شریل سندبرگ» بانوی اول متا بعد از 14 سال از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

شریل سندبرگ که از او به عنوان بانوی اول متا و نمادی از زنان کارآفرین یاد می‌شود، می‌خواهد پس از 14 سال و در پاییز سال جاری میلادی از سمت خود به عنوان مدیر ارشد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

شریل سندبرگ که از او به عنوان بانوی اول متا و نمادی از زنان کارآفرین یاد می‌شود، می‌خواهد پس از 14 سال و در پاییز سال جاری میلادی از سمت خود به عنوان مدیر ارشد عملیات (COO) متا (فیسبوک سابق)، کناره‌گیری کرده و در ادامه روی بنیاد و کارهای بشردوستانه خود تمرکز کند.

از سندبرگ به عنوان یکی از قدرتمندترین چهره‌های دنیای فناوری یاد می‌شود. وی در سال 2012 به انتخاب مجله تایم، در فهرست 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار گرفته بود.

سندبرگ با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود، این تصمیم را اعلام کرد و افزود که درباره آینده‌اش هنوز مطمئن نیست، اما قصد دارد روی بنیاد و کارهای بشردوستانه خود تمرکز کند. او در فیسبوک نوشت:

«زمانی که در سال 2008 این شغل و مسئولیت را به عهده گرفتم، امیدوار بودم به مدت پنج سال مشغول آن باشم. با گذشت چهارده سال، اکنون زمان آن رسیده که فصل بعد زندگی‌ام را بنویسم.»

شریل سندبرگ

سندبرگ در پاییز سال جاری شرکت را ترک خواهد کرد، اما همچنان یکی از اعضای هیات مدیره متا خواهد بود و از «مارک زاکربرگ»، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت به دلیل حمایت‌هایش تشکر کرد و گفت: «حضور در کنار مارک برای این 14 سال، یک افتخار و امتیاز ویژه بوده است.»

واکنش «مارک زاکربرگ» به خروج شریل سندبرگ

زاکربرگ نیز با انتشار پست جدیدی در فیسبوک، کناره‌گیری سندبرگ را «پایان یک دوران» خواند و توضیح داد که او دلیل اصلی بسیاری از پیشرفت‌های متا تا به امروز است:

«زمانی که شریل در سال 2008 به من ملحق شد، فقط 23 سال داشتم و در مورد اداره یک شرکت، اطلاعات بسیار کمی داشتم... شریل معماری تجارت تبلیغات ما را طراحی کرد، افراد بزرگی را استخدام کرد، فرهنگ مدیریتی ما را ایجاد کرد و به من یاد داد که چگونه یک شرکت را اداره کنم.»

شریل سندبرگ

او همچنین اعلام کرد که شخص دیگری جایگزین سندبرگ در این موقعیت نخواهد شد و از تغییر ساختار نقش‌های موجود در شرکت خبر داد.

سندبرگ در حالی جدایی خود از متا را اعلام کرده که اواخر سال گذشته نیز «پیتر تیل»، یکی از اولین سرمایه‌گذاران فیسبوک از هیئت مدیره متا کناره‌گیری کرده بود. گفته می‌شود دلیل خروج تیل، ارائه بدترین گزارش درآمد شرکت در آن زمان بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی