ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی نمونه بدل آیفون 14 پرو مکس
تکنولوژی

تمام گوشی‌های سری آیفون 14 احتمالا با 6 گیگابایت رم از راه می‌رسند

هرچه به معرفی نسل بعدی آیفون‌ها نزدیکتر می‌شویم، اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها در اختیارمان قرار می‌گیرد و حالا طبق جدیدترین گزارش، ظاهرا اپل می‌خواهد تمام گوشی‌های سری آیفون 14 را به 6 گیگابایت رم مجهز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

هرچه به معرفی نسل بعدی آیفون‌ها نزدیکتر می‌شویم، اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها در اختیارمان قرار می‌گیرد و حالا طبق جدیدترین گزارش، ظاهرا اپل می‌خواهد تمام گوشی‌های سری آیفون 14 را به 6 گیگابایت رم مجهز کند، اما نوع رم آن‌ها متفاوت خواهد بود.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی تایوانی «ترندفورس»، اگرچه تمام آیفون‌های آینده به 6 گیگابایت رم مجهز می‌شوند، اما مدل‌های پرو آیفون 14 رم سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر LPDDR5 خواهند داشت. این در حالی است که مدل استاندارد و مکس به رم از نوع LPDDR4X مجهز می‌شوند.

افزایش رم سری آیفون 14

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، نه تنها اپل میزان رم تمام گوشی‌های آینده‌اش را یکسان می‌کند، بلکه برای مدل‌های پرو به سراغ رم پیشرفته‌تری هم می‌رود. رم گوشی‌های سری آیفون 13 به شرح زیر است:

  • آیفون 13 مینی: 4 گیگابایت رم LPDDR4X
  • آیفون 13: 4 گیگابایت رم LPDDR4X
  • آیفون 13 پرو: 6 گیگابایت رم LPDDR4X
  • آیفون 13 پرو مکس: 6 گیگابایت رم LPDDR4X
راهنمای خرید گوشی موبایل

اما انتظار می‌رود میزان و نوع رم گوشی‌های آینده اپل به شرح زیر باشد:

  • آیفون 14: 6 گیگابایت رم LPDDR4X
  • آیفون 14 مکس: 6 گیگابایت رم LPDDR4X
  • آیفون 14 پرو: 6 گیگابایت رم LPDDR5
  • آیفون 14 پرو مکس: 6 گیگابایت رم LPDDR5

اطلاعات این گزارش در راستای گفته‌های تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» قرار دارد. این منبع هم گفته بود که اپل برای مدل‌های استاندارد و مکس از 6 گیگابایت رم استفاده می‌کند و برای مدل‌های پرو به سراغ رم LPDDR5 می‌رود.

ترندفورس در گزارش خود همچنین پیش‌بینی کرده که مدل‌های پرو در نسخه پایه 256 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند که دو برابر نسل کنونی است. همچنین ظاهرا در بالاترین نسخه مدل‌های پرو با 1 ترابایت حافظه داخلی روبه‌رو می‌شویم. البته نمی‌توان بطور کامل به این اطلاعات اعتماد کرد.

رم سری آیفون 14

همچنین طبق جدولی که از سوی ترندفورس منتشر شده، اپل برای مدل‌های پرو به سراغ تراشه جدید A16 می‌رود که ظاهرا با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC به تولید می‌رسد. با این حال مدل‌های استاندارد و مکس همچنان تراشه A15 خواهند داشت.

از سایر اطلاعات این جدول می‌توان به استفاده از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در مدل‌های پرو و همچنین بدنه فولادی در آن‌ها اشاره کرد. همچنین اندازه نمایشگر نسبت به نسل قبلی تغییری نخواهد داشت، با این حال مدل مکس با پنل 6.7 اینچی جایگزین مدل مینی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی