ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کشتی خودران
علمی

اولین کشتی خودران جهان با موفقیت مسافت ۲۰ هزار کیلومتری را طی کرد

کمپانی Avikus زیرمجموعه گروه هیوندای (Hyundai)، ساخت و آزمایش اولین کشتی بزرگ کاملا خودران در جهان را به پایان رساند و این کشتی مسافتی تقریبا 20 هزار کیلومتری را طی کرده است. کشتی خودران این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

کمپانی Avikus زیرمجموعه گروه هیوندای (Hyundai)، ساخت و آزمایش اولین کشتی بزرگ کاملا خودران در جهان را به پایان رساند و این کشتی مسافتی تقریبا 20 هزار کیلومتری را طی کرده است.

کشتی خودران این شرکت که Prism Courage نام دارد، در اولین روز از ماه می فریپورت، در خلیج مکزیک را ترک کرد و برای نیمی از ماجراجویی تقریبا 20 هزار کیلومتری خود تا به پایانه LNG Boryeong در استان چونگچونگ، کره جنوبی، از سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی HiNAS 2.0 استفاده کرده است.

کشتی خودران

قابلیت‌های کشتی خودران هیوندای

Avikus ادعا می‌کند که نسل دوم سیستم خودران HiNAS می‌تواند مواردی مانند سایر کشتی‌ها، آب و هوا و ارتفاع موج‌های مختلف را شناسایی کند. همچنین مسیر انتخاب شده توسط این سیستم تا حدود 7 درصد باعث بهبود بازدهی سوخت کشتی خودران و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان 5 درصد شده است.

هرچند این سیستم کاملا مستقل و خودران‌ محسوب نمی‌شود و برخی خدمه نیز در هدایت کشتی‌ نقش داشته‌اند، اما در زمینه توسعه کشتی‌های ‌خودران، پیشرفت قابل توجهی به حساب می‌آید. کنترل تمام سفر به صورت کاملا خودران، فرآیند پیچیده و بسیار سختی است و به ویژه در بنادر شلوغ، چالش‌های بیشتری برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.

با این حال، شرکت Avikus قصد دارد تا پایان سال جاری، سیستم خودران HiNAS 2.0 را به صورت تجاری وارد بازار کند. آن‌ها امیدوار هستند، نسخه دوم سیستم باعث کاهش خدمه و تاثیرات زیست محیطی صنعت حمل و نقل دریایی و افزایش ایمنی سفرها شود. شرکت زیرمجموعه هیوندای همچنین انتظار دارد که این سیستم نه تنها در کشتی‌های تجاری غول پیکر، بلکه در قایق‌های تفریحی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی