ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شمار جهانی مبتلایان به آبله میمون به 780 مورد رسید؛ افزایش سه برابری در یک هفته

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید 780 مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در کشورهایی که معمولا این بیماری در آن‌ها پیدا نمی‌شود (خارج از آفریقا)، شناسایی شده است. یک هفته پیش سازمان بهداشت جهانی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید 780 مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در کشورهایی که معمولا این بیماری در آن‌ها پیدا نمی‌شود (خارج از آفریقا)، شناسایی شده است.

یک هفته پیش سازمان بهداشت جهانی از شناسایی 257 مورد ابتلا به این بیماری خبر داده بود و حالا این آمار رشد نزدیک به سه برابری داشته. به گفته WHO، این آمار که برای سه هفته اخیر است، احتمالا از رقم واقعی پایین‌تر است. این سازمان می‌گوید میزان ریسک جهانی این بیماری را «متوسط» ارزیابی می‌کند.

اگرچه آبله میمون معمولا یک بیماری خفیف است، اما برای اولین بار شاهد شیوع آن در خارج از آفریقای مرکزی و غربی هستیم.

شناسایی آبله میمون در 27 کشور

به گفته WHO، این بیماری در 27 کشوری شناسایی شده که انتظار نمی‌رود این بیماری در آن‌ها پیدا شود. اکثر موارد ابتلای جدید مربوط به اروپا و آمریکایی شمالی هستند و شماری از آن‌ها در مکزیک، آرژانتین، مراکش و امارات متحده عربی گزارش شده‌اند. بیشترین شمار مبتلایان با 207 مورد مربوط به بریتانیا می‌شود و پس از آن کشورهای اسپانیا و پرتغال به ترتیب با 156 و 138 مورد ابتلا قرار گرفته‌اند.

آبله میمون

سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد این بیماری در کشورهای دیگری هم شناسایی شود و شیوع این ویروس ادامه یابد و حتی گسترش یابد.

اگرچه در حال حاضر آبله میمون خطر بزرگی برای سلامت عمومی به حساب نمی‌آید، اما اگر در کشورهای بیشتری شناسایی شود و نرخ ابتلا افزایش یابد، می‌تواند یک خطر بزرگ محسوب شود. به گفته WHO، تا به امروز مرگ در اثر موج شیوع اخیر گزارش نشده است.

افراد مبتلا به آبله میمون علائمی مانند تب، سردرد، تورم، کمر درد، درد عضلانی و همچنین بثورات پوستی را تجربه می‌کنند که پس از چندین هفته از بین می‌روند. البته احتمال ابتلای شدید به این بیماری هم وجود دارد و در گذشته گزارش‌های مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری در آفریقای غربی گزارش شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی