ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

قابلیت نمایش تب‌ها سرانجام به فایل اکسپلورر ویندوز 11 اضافه شد

بیلد 25136 ویندوز 11 که اکنون در کانال توسعه دهندگان برای اینسایدرها عرضه شده امکانات جدیدی از جمله فایل اکسپلورر با قابلیت Tabs و ویجت جدیدی در نوار وظیفه برای جستجو را به این سیستم‌عامل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

بیلد 25136 ویندوز 11 که اکنون در کانال توسعه دهندگان برای اینسایدرها عرضه شده امکانات جدیدی از جمله فایل اکسپلورر با قابلیت Tabs و ویجت جدیدی در نوار وظیفه برای جستجو را به این سیستم‌عامل می‌آورد.

اولین بار در فروردین ماه اعلام شده بود که قابلیت تب به فایل اکسپلورر ویندوز 11 اضافه می‌شود. حالا مایکروسافت در وبلاگ خود، ضمن معرفی قابلیت‌های بیلد جدید سیستم عامل خود، اعلام کرد که این قابلیت در دسترس اینسایدرها قرار گرفته، تا بتوانند مانند مرورگر خود، از طریق یک صفحه، در بین صفحات مختلفی جابجا شوند.

ویندوز 11

بنابراین، این ویژگی هنوز در دسترس تمام کاربران قرار نگرفته و همانطور که «برندون لبلانک» در توییت خود تاکید می‌کند، مایکروسافت پیش از ارائه این قابلیت برای تمام کاربران، به دنبال بازخورد توسعه‌دهندگان از آن است.

سایر پیشرفت‌های بیلد جدید ویندوز 11

همچنین مایکروسافت در سمت چپ فایل اکسپلورر، از نوار ناوبری (Navigation) جدیدی استفاده کرده تا کاربران سریع‌تر بتوانند به پوشه‌های موردنظر خود دسترسی داشته باشند. همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، در این نوار ابتدا گزینه صفحه اصلی (Home) برای کاربران ارائه شده و پس از آن به ترتیب پوشه‌های پین شده و برخی گزینه‌های پر استفاده مانند This PC وجود دارند.

غول نرم‌افزاری همچنین توضیح داده که در این بیلد، ویجت‌های ویندوز نسبت به قبل پویاتر شده‌اند. به عنوان توضیح، علاوه بر اینکه ویجت آب و هوا محتوا خود را به صورت زنده نمایش می‌دهد، اکنون ویجت‌های ورزشی و مالی نیز مدام به‌روزرسانی می‌شوند و همچنین برخی اخبار فوری به صورت هشدارهایی نمایش داده خواهند شد.

ویندوز 11

علاوه بر این، همانطور که «رافائل ریورا» در توییتر توضیح می‌دهد، مایکروسافت در حال آزمایش نوار جستجو جدیدی در ویندوز 11 است. طبق تصویر ارائه شده توسط او، بیلند 25136 به کاربران اجازه می‌دهد تا دکمه جستجو را به گوشه سمت چپ نوار وظیفه و در کنار ویجت آب و هوا قرار دهند. البته این ویژگی به طور پیش فرض در دسترس قرار ندارد و باید آن را به صورت دستی با استفاده از برنامه vivetool فعال کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی