ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروهای وارداتی کیا
خودرو

7 مدل کیا با احتمال واردات به کشور

با آزاد شدن واردات خودرو و ابلاغ قانون ۵ ساله آن به دولت، ظرف یکی دو ماه آینده شاهد ثبت سفارش خودروهای خارجی جهت ورود به بازار ایران خواهیم بود. در اینجا ما هفت مدل ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۹

با آزاد شدن واردات خودرو و ابلاغ قانون ۵ ساله آن به دولت، ظرف یکی دو ماه آینده شاهد ثبت سفارش خودروهای خارجی جهت ورود به بازار ایران خواهیم بود. در اینجا ما هفت مدل از خودروهای وارداتی کیا موتورز را که به احتمال بسیار زیاد طی چند ماه آینده به بازار ایران راه پیدا خواهند کرد، معرفی کرده‌ایم. پس با دیجیاتو همراه باشید تا خودروهای وارداتی برند کیا موتورز را بهتر بشناسیم.

هفت مدل از خودروهای وارداتی کیاموتورز

۱. کیا سول 2022

تیپ استاندارد و پایه کیا سول مدل ۲۰۲۲ به عنوان یک کراس اوور کوچک و خانوادگی که به موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است، به احتمال قوی به بازار کشورمان خواهد آمد؛ چراکه قیمت نسخه پایه سول ۲۰۲۲ برابر حدود 14,700 دلار بوده و بنابراین چه از لحاظ سقف قیمت و چه از نظر حجم پیشرانه، حائز شرایط ورود به بازار ایران محسوب می‌شود.

خودروهای وارداتی کیا

این خودرو به گیربکس اتوماتیک مجهز است و تجهیزاتی مثل کیسه‌های هوا، دوربین عقب، بلوتوث، usb، شیشه‌بالابرهای برقی، هشدار نقطه کور، حسگرهای پارک جلو و عقب، رینگ‌اسپرت آلومینیومی و... برای آن در نظر گرفته شده است.

2. کیا پگاس 2022

کیا پگاس مدل ۲۰۲۲ تیپ LX و EX به ترتیب قیمتی معادل 12,250 و 13,600 دلار دارد و با توجه به حجم موتور ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی، می‌تواند مجوز حضور در ایران را کسب کند. 

kia pegas

این سدان کوچک قدرتی معادل ۹۵ اسب بخار و ۱۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و از گیربکس اتوماتیک به منظور چرخاندن تایرهای جلوی خود بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد آن نیز حدود ۱۲.۵ ثانیه اعلام شده است. کیا پگاس در تیپ ex به امکانات زیر مجهز شده است:

 سیستم هشدار برخورد، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰، فرمان پذیری فعال، بلوتوث، usb، کیسه هوا، نمایشگر مالتی‌مدیا و...

3. کیا سلتوس 2022

قیمت کیا سلتوس LX معادل 18,500 دلار است و با توجه به بهره‌مندی از موتور ۱.۶ لیتری قطعا می‌تواند مجوز ورود به بازار ایران را به عنوان یکی از خودروهای وارداتی کیاموتورز کسب کند. این کراس‌اوور جمع و جور از طراحی ظاهری نوین سود می‌برد و توان موتور آن در محدوده ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌ متر گشتاور قرار می‌گیرد. بنابراین عملکرد فنی این خودرو نیز کاملا متناسب با نیازهای خانوادگی ارزیابی می‌شود.

خودروهای وارداتی کیا موتورز

سلتوس ال ایکس به عنوان نسخه پایه از آپشن‌هایی مثل: رادار هشدار تصادف، سیستم ایستایی در سربالایی، کیسه‌های هوا، سیستم کنترل کشش و پایداری، ایربگ عابر پیاده، پایش فشار باد تایرها، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، بلوتوث، usb، مانیتور ردیف عقب، نمایشگر لمسی مرکزی و ... بهره‌مند است.

4. کیا سونت 2022

خودروهای وارداتی کیا موتورز

کیا سونت یکی از کوچک‌ترین کراس‌اوورهای کره‌ای است که می‌تواند گزینه جذابی برای مشتریان ایرانی باشد و با محصولاتی همچون پژو ۲۰۷ اتوماتیک یا ایکس ۲۲ پرو به رقابت بپردازد. قیمت کیا سونت معادل 17 هزار دلار بوده و از موتور یک لیتری توربو GDi به قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن ‌متر بهره‌مند است؛ بنابراین از لحاظ توان فنی مصداق فلفلِ ریز و تند محسوب می‌شود و قطعا به دل مشتریان ایرانی خواهد نشست. این خودرو با گیربکس اتوماتیک روانه بازار شده و مهم‌ترین تجهیزات آن شامل این آپشن ها می‌شود:

کیسه‌های هوا شامل ایربگ عابر پیاده، هشدار تصادف، ترمز کمکی، نمایشگر لمسی با مانیتور عقب، استارت دکمه‌ای، درگاه usb، هندزفری بی‌سیم، سیستم کمک در سربالایی و ...

5. کیا سراتو ۲۰۲۲

کیا سراتو را همه می‌شناسیم، زیرا هم نمونه‌های وارداتی نسل اول، دوم و سوم آن در کشور حضور داشته و هم نسخه مونتاژی نسل دوم این خودرو توسط سایپا وارد بازار ایران شده و به کام بسیاری از خانواده‌ها و مشتریان نشسته است. 

سراتو ۲۰۲۲ در دو تیپ lx و sx به میدان آمده و قیمتی معادل 18تا 19.5 هزار دلار دارد. این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر به همراه گیربکس اتوماتیک تجهیز شده تا شتاب صفر تا صد معادل ۱۱ ثانیه ارائه دهد و جزو سدان‌های نسبتا چابک بازار تلقی شود.

این خودرو در تیپ SX به عنوان مدل فول آپشن از امکاناتی مثل: قفل دیفرانسیل، رادار هشدار تصادف، کیسه‌های هوا، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سامانه تشخیص پنچری تایر، دوربین عقب، حسگرهای پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی، مانیتور عقب، هندزفری بی‌سیم، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، خروجی برق ۱۲ ولت، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و... سود می‌برد.

6. کیا K5 مدل 2022

کیا K5 مدل ۲۰۲۲ که درواقع نسل جدید اپتیما به شمار می‌رود، یکی از جذاب‌ترین سدان‌هایی است که مشتریان ایرانی بی‌صبرانه منتظر ورود آن به کشور هستند. طراحی ظاهری بسیار جذاب و سابقه نیک نسل قبل این خودرو در بازار ایران، موجب خواهد شد تا K5 مورد استقبال فراوان خریداران ایرانی قرار بگیرد.

 کیا K5 مدل 2022

تیپ lx این خودرو قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار دارد و با موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر عرضه می‌شود که توانی متوسط به حساب می‌آید.

در این نسخه از کیا کی فایو به عنوان مدل پایه تجهیزاتی مثل سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار تصادف، کنترل پایداری، کروز کنترل، بلوتوث، دوربین ۳۶۰ ، درگاه برق ۱۲ ولت و... دیده می‌شود. با این حساب کیا k۵ یکی از جذاب‌ترین خودروهای وارداتی کیا موتورز خواهد بود که علی‌رغم توان فنی متوسط و امکانات نه‌چندان سطح بالا، قطعا می‌تواند در بازه قیمتی خود به سدانی محبوب تبدیل شود.

7. کیا ریو مدل ۲۰۲۲

کیا ریو مدل ۲۰۲۲ در قالب بدنه هاچبک و سدان با موتورهای ۱.۴ و ۱.۶ لیتری و بازه قیمتی حدود 14 تا 18 هزار دلار به بازار روانه شده است و بر این اساس قطعا می‌تواند وارد ایران هم بشود. خصوصا که قبلا نسخه‌های مونتاژی و وارداتی آن را نیز در کشور داشته‌ایم.

خودروهای وارداتی کیا موتورز

به نظر ما این خودرو اگر با تعرفه مناسب و قیمت نهایی منطقی به دست مشتریان برسد، می‌تواند به خودرویی نسبتا محبوب تبدیل شود. اما اگر قیمت بالای ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان پیدا کند آن وقت احتمالا مشتریان بیشتر ترجیح بدهند تا به سراغ خودروهای کراس اوور چینی و یا کراس اوورهای کوچک کره‌ای بروند.

حرف آخر

در پایان باید اشاره کنیم که محتویات این مطلب بر اساس شاخص حجم موتور زیر ۲۵۰۰ و سقف قیمت حدود ۲۰ هزار دلار نوشته شده، اما شایعاتی مطرح است پیرامون اینکه شاید سقف قیمت تا ۲۵ هزار دلار نیز بالا برود که در آن صورت احتمالا یکی دو مدل جذاب دیگر از محصولات کیاموتورز نیز در کشورمان حضور خواهند یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد محمدی
    محمد محمدی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

    کیا پیکانتو جذاب رو جا انداختین

مطالب پیشنهادی