ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر E-Paper [تماشا کنید]

مزایایی که نمایشگرهای جوهر الکترونیکی (E-Ink) دارند، باعث شده به گزینه‌ای مناسب برای کتابخوان‌های الکترونیکی تبدیل شوند، اما اگر این نمایشگرها را به لپ‌تاپ بیاریم چه اتفاقی می‌افتد؟ شرکتی به نام «Modos» چنین ایده‌ای را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

مزایایی که نمایشگرهای جوهر الکترونیکی (E-Ink) دارند، باعث شده به گزینه‌ای مناسب برای کتابخوان‌های الکترونیکی تبدیل شوند، اما اگر این نمایشگرها را به لپ‌تاپ بیاریم چه اتفاقی می‌افتد؟ شرکتی به نام «Modos» چنین ایده‌ای را با اولین نمونه اولیه لپ تاپ جهان با نمایشگر E-Paper به نمایش گذاشته است.

در حالی که شرکت‌های مطرح دنیا به سمت جایگزینی پنل‌های OLED بجای LCD می‌روند، شرکت Modos تصمیم گرفته ایده متفاوتی را امتحان کند: نمایشگر E-Paper با امید آوردن مزایای این پنل‌ها به لپ‌تاپ‌ها. در حقیقت Modos می‌خواهد با چنین کاری شارژدهی لپ‌تاپ‌ها را افزایش دهد، خوانایی آن‌ها زیر نور مستقیم خورشید را بهتر کند و همچنین خستگی چشمان را هم کمتر کند.

اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر E-Paper

در حالی که به تازگی شرکت‌ها شروع به کار جدی‌تر روی نمایشگرهای جوهر الکترونیکی رنگی کرده‌اند، Modos همچنان می‌خواهد از نمونه‌های سیاه و سفید استفاده کند. بنابراین این لپ تاپ مناسب بازی یا فیلم دیدن نخواهد بود.

با وجود چنین کمبودهایی، اکثر افراد از لپ‌تاپ‌های خود برای کارهای ساده‌ای مانند خواندن ایمیل، کار با نرم افزارهای آفیس یا دیگر کارهای اداری استفاده می‌کنند. البته یکی دیگر از کارهایی که اکثر کاربران با لپ‌تاپ خود انجام می‌دهند، وبگردی است.

لپ تاپ E-Paper

اگرچه نمایشگرهای E-Ink هنگام وبگردی حس یکسانی با پنل‌های رنگی به ما منتقل نمی‌کنند، اما در ویدیویی که از سوی Modos منتشر شده، با عملکرد روانی روبه‌رو هستیم که رفرش ریت 60 فریم بر ثانیه را به نمایش می‌گذارد. همچنین امکان مشاهده فیلم هم در این نمایشگر وجود دارد، اما تنها به صورت سیاه و سفید.

اگرچه Modos مدعی شده که اولین لپ‌تاپ جهان با نمایشگر E-Ink را ساخته، اما چندین سال پیش چنین محصولی به نام XO معرفی شد. بنابراین Modos اولین لپ تاپ با نمایشگر E-Paper را تولید کرده است. اگرچه لپ‌تاپ XO شکست خورد، اما Modos می‌خواهد محصولش را روانه بازار کند.

در حال حاضر اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر E-Paper تنها یک نمونه اولیه است، با این حال انتظار می‌رود به‌زودی نمونه نهایی و تجاری‌اش معرفی و حتی روانه بازار شود. بنابراین باید همچنان منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

    به نظر میاد که رفرش‌ریت این نمایشگر نسبت به مدل‌هایی که در دستگاه های EInk دیگه قبلا دیدیم، خیلی بهبود داشته

مطالب پیشنهادی