ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه محصولات رنو توسط خودروسازی ایلیا
خودرو

خودروسازی ایلیا احتمالا محصولات رنو را در بازار عرضه خواهد کرد

چندی پیش گفته شده بود که یکی از خودروسازان خصوصی برای واردات خودروهای رنو ثبت سفارش کرده است. حال منابع آگاه از احتمال عرضه محصولات رنو توسط خودروسازی ایلیا خبر می‌دهند. این شرکت سابقه مونتاژ ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

چندی پیش گفته شده بود که یکی از خودروسازان خصوصی برای واردات خودروهای رنو ثبت سفارش کرده است. حال منابع آگاه از احتمال عرضه محصولات رنو توسط خودروسازی ایلیا خبر می‌دهند. این شرکت سابقه مونتاژ و فروش شاسی‌بلند دایون Y5 و بورگوارد BX5 را در کارنامه خود دارد.

به نظر می‌رسد صنایع خودروسازی ایلیا در حال مقدمه‌چینی برای واردات خودروهای برند رنو و تلاش برای اخذ مجوزهای لازم است. هرچند مدیران ارشد این مجموعه هنوز صحت چنین خبری را تأیید نکرده‌اند.

عرضه محصولات رنو توسط خودروسازی ایلیا خبر خوشایندی برای بازار داخلی به حساب می‌آید، چون این برند فرانسوی محبوبیت خاصی نزد ایرانیان دارد و محصولات آن بارها شایستگی خود را ثابت کرده‌اند. احتمالا ایلیا قصد دارد این ماشین‌ها را در قالب وارداتی (CBU) و مونتاژ محدود (KD) به بازار عرضه کند.

از طرف دیگر، باید به خاطر داشت که محدودیت‌های موجود در آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو، اجازه عرضه خودروهای لوکس و پیشرفته رنو را به واردکنندگان و مونتاژکاران نمی‌دهد. طبق آخرین اخبار، فعلا سقف ۲۰ الی ۲۵ هزار دلاری و حجم موتور ۱.۵ الی ۲.۵ لیتری برای خودروهای وارداتی لحاظ شده است. بندهای آیین‌نامه هنوز به طور کامل تعریف نشده‌اند و دولت فرصت دارد تا پایان خردادماه، آیین‌نامه نهایی را به مجلس ارائه دهد تا در صورت تأیید، واردات خودرو رسما آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی