ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سگ رباتیک نظامی Ghost Robotics حالا می‌تواند شنا کند [تماشا کنید]

مدت‌هاست شرکت Ghost Robotics در حال انتشار اطلاعات جدید درباره سگ رباتیک خود به نام «Vision 60» است. این ربات یک پلتفرم ماژولار است که می‌توان آن را برای مناطق و نقش‌های مختلف به کار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

مدت‌هاست شرکت Ghost Robotics در حال انتشار اطلاعات جدید درباره سگ رباتیک خود به نام «Vision 60» است. این ربات یک پلتفرم ماژولار است که می‌توان آن را برای مناطق و نقش‌های مختلف به کار گرفت. اما این شرکت با یک کیت جدید از «Onyx Industries» که در حقیقت یک سیستم پیشران واتر جت است، قابلیت شنا کردن را به این سگ رباتیک اضافه کرده است.

Vision 60 یک سگ رباتیک است که می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. به گفته Ghost Robotics، این محصول می‌تواند مورد استفاده ارتش، نیروهای نظامی و همچنین مشتریان سازمانی قرار بگیرد. این ربات که پیش از این می‌توانست در خشکی و آب راه برود، حالا به لطف کیت جدید امکان شنا کردن هم دارد. این کمپانی در حساب توییتر خود ویدیوی کوتاهی از شنا کردن این ربات منتشر کرده است.

عدم انتشار اطلاعات کامل درباره کیت شنا سگ رباتیک

در حال حاضر اطلاع کاملی از عملکرد این نمونه جدید نداریم. برای مثال نمی‌دانیم این ربات با چه سرعتی می‌تواند شنا کند یا اینکه تا چه مدت زمانی در آب دوام می‌آورد. شرکت‌های Ghost Robotics و Onyx Industries هنوز اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

با وجود این موضوع، بنیانگذار Ghost Robotics که چندین ماه پیش درگذشت، در سال 2020 گفته بود که شارژدهی باتری مشکل اصلی این ربات است، اما در نهایت با استفاده از ابزارهایی امکان شنا کردن به آن اضافه می‌شود.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که نحوه شنا کردن این ربات با سگ واقعی متفاوت است و خبری از استفاده از پاهای رباتیک نیست. در حقیقت این سگ تنها به کمک سیستم واتر جت زیر آن حرکت می‌کند.

این کیت جدید بطور کامل قابلیت خودران ندارد و نیمه خودران است، یعنی اپراتور می‌تواند در صورت نیاز، آن را از راه دور کنترل کند. این کیت از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌تواند در مدت زمان محدود و در عمق مشخص شنا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی