ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر کار در توییتر خبر استعفای خود را اعلام کرد

وزیر کار با انتشار متنی در حساب کاربری خود در توییتر خبر از استعفای خود از دولت سیزدهم داد. این نخستین استعفایی است که پیش از انتشار نامه رسمی آن در خبرگزاری‌ها، وزیر استعفای خود ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵

وزیر کار با انتشار متنی در حساب کاربری خود در توییتر خبر از استعفای خود از دولت سیزدهم داد. این نخستین استعفایی است که پیش از انتشار نامه رسمی آن در خبرگزاری‌ها، وزیر استعفای خود را در توییتر به عنوان یک پیام‌رسان فیلتر شده، منتشر می‌کند.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار دولت سیزدهم، کمتر از یک سال از آغاز به فعالیت، استعفای خود را بر خلاف قواعد مرسوم در دولت در پیام رسان فیلتر شده توییتر منتشر کرد.

استعفای توییتری آن بیش از هرچیز از آنجایی مورد توجه قرار گرفت که این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر است. هرچند رفتار و نوع عملکرد اعضای کابینه دولت سیزدهم به تازگی در این شبکه اجتماعی فیلتر شده با تغییراتی همراه بوده است.

چندی پیش نیز شاهد آن بودیم که وزیر ارتباطات با وجود اینکه تاکید کرده بود درشبکه‌های اجتماعی فیلتر شده حاضر نخواهد شد؛ در پی حضور در اجلاس وین حساب کاربری خود در توییتر را هم فعال‌سازی کرد. وزیر ارتباطات صرفا اقدام به انتشار توییت‌های خود به زبان انگلیسی کرد و با گذشت کمتر از یک هفته حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی توسط توییتر بسته شد.

حالا اما وزیر کار با انتشار استعفای خود در توییتر فصل جدیدی از رفتار دولتمردان در این شبکه اجتماعی را باز کرده است. این روش اعلام استعفای او با وجود فیلترینگ توییتر شاید پیامی در راستای ضرورت پایان دادن به فیلترینگ این شبکه اجتماعی باشد.

البته پیش از این نیز دیجیاتو لیستی از اسامی دولت‌مردان حاضر در توییتر این پرسش را طرح کرده بود که با وجود حضور افراد سرشناس کشوری، چرا باید این پیام‌رسان فیلتر باشد؟

به هر روی حالا وزیر کار که پیش از این ادعا کرده بود با یک میلیون تومان امکان راه‌اندازی یک کسب‌‍وکار در کشور وجود دارد، حالا در توییتر اعلام استعفا کرده است.

او سوم شهریور ۱۴۰۰ عبدالملکی با ۱۹۱ رأی موافق، ۵ رأی ممتنع و ۷۷ رأی مخالف با کسب اعتماد نمایندگان مجلس سکان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را در دست گرفت اما امروز پس از گذشت حدود ۳۰۰ روز استعفای خود را در توییتر تقدیم رئیس جمهوری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی