ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش 44 میلیونی قیمت وانت آسنا دنده ای رسما اعلام شد

آمیکو آسنا که بر مبنای یک وانت چینی از محصولات Huanghai Auto توسط شرکت ارس خودرو توسعه داده شده است، یکی از بزرگترین وانت‌های موجود در بازار خودرو کشور است. قیمت پیکاپ آسنا 1401 مشخص ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵

آمیکو آسنا که بر مبنای یک وانت چینی از محصولات Huanghai Auto توسط شرکت ارس خودرو توسعه داده شده است، یکی از بزرگترین وانت‌های موجود در بازار خودرو کشور است.

پیکاپ آسنا توربو با ارتقای عملکردی به بازار می‌آید [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۱

مدیر فروش آمیکو در مورد ارتقای پیکاپ آسنا توربو اعلام کرد: با بازخوردهایی که از مشتریان دو نسخه عرضه شده پیکاپ آسنا دریافت کردیم، لزوم ارتقای عملکردی این پیکاپ آفرودی را گوشزد کرد. تغییرات ظاهری این نسخه در جلوپنجره خلاصه شده اما تریم داخلی آسنا توربو تغییر کرده و با نسخه اتوماتیک آسنا یک شکل شده است.

وی ادامه داد: افزایش عملکرد موتور، مهمترین تغییر آسنا جدید است. در پیکاپ آسنا توربو از پیشرانه 4k22 میتسوبیشی استفاده شده است که توان 218 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متری را فراهم می‌کند.

قیمت پیکاپ آسنا 1401 مشخص شد [به روز رسانی] - خرداد ۱۴۰۱

قیمت پیکاپ آسنا 1401 در نسخه دنده ای مشخص شده است. خودرو پیکاپ آسنا 1401 در نسخه دنده با قیمت 990 میلیون تومان از سوی شرکت ارس خودرودیزل(آمیکو) فروخته می شود.

فروش پیکاپ آمیکو آسنا در نسخه دنده ای بصورت نقد و اقساط از سوی گروه صنعتی آمیکو انجام می شود.

گفتنی است که قیمت قبلی این خودرو برابر با 946 میلیون تومان اعلام شده بود و بنابراین قیمت جدید از افزایش 46 میلیون تومانی نسبت به قبل حکایت دارد.

آمیکو آسنا

آسنا اتوماتیک با قیمتی غیر رقابتی راهی بازار شد؛ 400 میلیون گرانتر از نزدیک ترین رقیب [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰

بازار وانت های چینی این روزها در کشورمان داغ تر از همیشه است و بسیاری از شرکت ها به دلیل استقبال چشمگیر مشتریان از خودروهای آفرودی و قیمت ارزانتر خودروهای وانت نسبت به خودروهای SUV، به عرضه این تیپ از خودروها روی آورده اند.

https://static.digiato.com/digiato/2021/04/2151F5B7-1B7B-48DA-8BCA-F6E62D7E3A42.jpeg

از این میان آمیکو یکی از قدیمی ترین شرکت های عرضه کننده وانت های چینی است که پس از چندسال عرضه نسخه های دنده دستی با موتور ضعیف 140 اسب بخاری، حالا نسخه قدرتمندتر با موتور توربو 218 اسب بخاری و مجهز به گیربکس اتوماتیک شش سرعته را معرفی کرده است.

اما آنچه در این خصوص عجیب است، تعیین قیمت باورنکردنی 1 میلیارد و 368 میلیون تومان (1368000000) به دلیل عجیب مشابهت این رقم با تاریخ تاسیس کمپانی (سال 1368) است که به معنای فاصله ای بیش از 400 میلیون تومانی قیمت آسنا اتوماتیک با دایون V5 یا همان وانت کلوت مکث موتور و دایون Y5 محصول ایلیا موتور است که با مشخصاتی بسیار نزدیک (از نظر موتور و گیربکس و حتی امکانات رفاهی) عرضه می‌شوند.

از سوی دیگر به دلیل حجم بازار محدود خودروهای وانت و عرضه محدود آسنا اتوماتیک (به گفته مدیران شرکت تنها در صد نسخه) باید تصور کرد که بروز مشکلاتی در زمینه کمبود قطعات یدکی در بلند مدت محتمل خواهد بود، به خصوص که به گفته مدیران آمیکو، گیربکس آسنا اتوماتیک مختص به این خودرو به کمپانی پانچ سفارش داده شده است و با سایر خودروهای چینی موجود در بازار مشترک نیست.

آسنا اتوماتیک
نسخه دستی و اتوماتیک آمیکو آسنا از نظر مشخصات ظاهری به خصوص در نمای عقب تفاوتی با یکدیگر ندارند.

این خودرو از یک موتور ۲٫۴ لیتری توربو سری MIVEC میتسوبیشی با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر بهره برده و این توان تولیدی نیز به کمک جعبه‌دنده مذکور به تمامی چرخ‌‌‌های جلو و عقب آن منتقل می‌شود. گیربکس پانچ 6L50 به سفارش گروه صنعتی آمیکو تولید و بر روی پیکاپ آسنا قرار گرفته است.

گیربکس فرانسوی پانچ آسنا توربو اتوماتیک در شرایط نرمال به هیچ‌گونه سرویس و حتی تعویض روغنی نیاز نداشته و در شرایط کاری سخت و آفرودی نیز تنها هر ۶۰ هزار کیلومتر نیازمند تعویض روغن است.

تولید آسنا اتوماتیک آغاز شد [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

مدیر فروش آمیکو پیش از این اعلام کرده بود که نیمه دوم امسال آمیکو دو محصول جدید را در بازار عرضه خواهد کرد.

براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی به نظر می‌رسد یکی از این دو محصول فیس‌لیفت جدید آسناست.

نسخه جدید آسنا آمیکو به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر مجهز است. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K2 این کمپانی قرار می‌گیرد.

یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) نیز این خودرو را همراهی کرده که نیروی تولیدی قوای محرکه آن را به چرخ‌های عقب و جلو ارسال می‌کند.

این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی ” پانچ ” شعبه فرانسه است. آمیکو هنوز اعلام نکرده که کدام سری از جعبه دنده‌های اتوماتیک پانچ را سفارش داده است، اما احتمال دارد جعبه دنده اتوماتیک سری GM 6L50 یا GM 6L45 روی آسنای جدید نصب شده باشد.

این سری از جعبه دنده‌های اتوماتیک پانچ پیش از این در محصولات کمپانی‌های ب‌ام‌و، کادیلاک، هولدن و شورلت مورد استفاده قرار گرفته است.

آسنا اتوماتیک جدید به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها مجهز خواهد بود.

قیمت جدید پیکاپ آمیکو آسنا دوکابین [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

پیکاپ آسنا دو کابین که از سوی یک شرکت خصوصی در ایران تولید می‌شود با کاهش قیمت جزئی در مهرماه نسبت به شهریور ماه قیمت گذاری شده است.

طرح جدید فروش فوری پیکاپ آسنا [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۰

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو)، فروش فوری خودرو پیکاپ آسنا را در 10 رنگ مختلف ویژه مردادماه 1400 آغاز کرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر رنگ های موجود برای آسنا شامل سفید، مشکی، آبی، کِرِم، نارنجی، قهوه ای، آبی کاربنی، نقره ای، زرشکی و بِژ است.

قیمت های درج شده در جدول ذیل از تاریخ دوشنبه 1400/05/04 فعال خواهد شد.

طرح فروش فوری پیکاپ آسنا  مرداد ۱۴۰۰

تصویر رسمی آمیکو آسنا اتوماتیک منتشر شد [به روز رسانی] - تیر ۱۴۰۰

به تازگی تصویر رسمی آمیکو آسنا اتوماتیک و فیس لیفت در تقویم‌های تبلیغاتی این شرکت چاپ شده است. مدیران این شرکت می‌گویند که بزودی معرفی و عرضه رسمی این پیکاپ توربو و اتوماتیک آغاز می شود، هرچند ظاهر قرار است جلوپنجره این خودرو با مدل دیگری جایگزین شود.

پیش از این مشخص شده بود که آسنا اتوماتیک با تغییرات زیادی در بخش کابین به بازار می‌آید و فضای داخلی متفاوتی نسبت به نسخه دنده‌ای دارد. حال با توجه به این عکس، می‌بینیم که جلو پنجره این پیکاپ دو دیفرانسیل نیز در نسخه توربوی اتوماتیک تغییر کرده و سبکی جدید را به خود گرفته است. نشان آمیکو که به انگلیسی در جلو پنجره درج شده است، ابعادی بزرگتر دارد و به صورت سرتاسری و برجسته در جلوی آسنا اتوماتیک دیده می‌شود، البته براساس اطلاعات منابع آگاه، احتمال تغییر این جلوپنجره وجود دارد.

مدیران ارشد آمیکو می‌گویند که آسنا اتوماتیک با قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد. اما برخی منابع آگاه جزئیات دقیق‌تری را می‌گویند و اعلام می‌کنند که این پیکاپ اتوماتیک با قیمتی در بازه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آمیکو آسنا اتوماتیک

پیشرانه آمیکو آسنا فیس لیفت، ۲٫۴ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K2 این کمپانی قرار می‌گیرد.

با توجه به فناوری توربو شارژر دیگر قرار نیست در آسنا فیس لیفت از سیستم سوخت گاز طبیعی استفاده شود. توان این پیشرانه در پیکاپ جدید آمیکو از طریق یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) به چرخ‌های عقب و جلو می‌رسد.

حالت برفی، تیپ ترونیک و… در این جعبه دنده اتوماتیک وجود دارد. این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی پانچ شعبه فرانسه است.

هنوز آمیکو اعلام نکرده که کدام سری از جعبه دنده‌های اتوماتیک پانچ را سفارش داده است، اما احتمال دارد جعبه دنده اتوماتیک سری GM 6L50 یا GM 6L45 روی آسنای جدید نصب شود. این جعبه دنده توسط کمپانی جنرال موتورز طراحی شده و در حال حاضر در کمپانی پانچ فرانسه تولید می‌شود. سابقه استفاده از این سری جعبه دنده‌های اتوماتیک پانچ در محصولات کمپانی ب ام و، کادیلاک، هولدن و شورلت دیده می‌شود.

آسنا اتوماتیک قرار است تا با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها و… به بازار بیاید. البته این بخشی از امکانات مشخص شده برای آسنا اتوماتیک است و احتمالاً در معرفی رسمی، جزئیات کامل امکانات رفاهی و ایمنی آن منتشر می‌شود.

افزایش بیش از ۷۶ میلیون تومانی قیمت فروش وانت آمیکو آسنا [به روز رسانی] - اردیبهشت ۱۴۰۰

آمیکو آسنا با پیشرانه ۲.۴ لیتری فاقد توربو با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و بر مبنای ساختاری آفرودی مجهز به شاسی مستقل و سیستم چهارچرخ محرک در بازار حضور دارد و اخیرا نیز افزایش قیمت بسیار سنگین بیش از ۷۶ میلیون تومانی را علیرغم ثبات نسبی نرخ ارز پشت سر گذاشته ‌است.

البته آمیکو آسنا محصول تازه‌ای در بازار خودرو کشور نیست و با بیش از دوسال قدمت ابتدا قرار بود به عنوان یک وانت داخلی برای رقابت با نسخه‌های وارداتی نظیر تویوتا هایلوکس راهی بازار شود٬‌ اما بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی و افزایش سنگین نرخ ارز باعث شده تا این وانت که در بهار سال گذشته کمتر از ۴۵۰ میلیون‌ تومان قیمت داشت٬‌ برای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با قیمتی فراتر از ۹۲۰ میلیون تومان تحویل مشتریان شود.

آمیکو آسنا

شرکت ارس خودرو دیزل که وظیفه فروش خودروهای ساخت شرکت آمیکو را بر عهده دارد، طرح فروش فوری جدیدی برای پیکاپ این شرکت را ویژه اردیبهشت ماه، اعلام کرده است. در این طرح، پیکاپ آسنا که در بازار به پیکاپ آمیکو معروف است، با قیمتی جدید و تحویل فوری به خریداران، عرضه می‌گردد. این پیکاپ چه در رنگ سفید و چه سایر رنگ‌ها، نسبت به اسفند ماه سال 99، با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است. لازم به ذکر است که قیمت‌های اعلامی از تاریخ شنبه چهارم اردیبهشت 1400، اعمال خواهد شد.

مدل قیمت اسفند 99 قیمت اردیبهشت 1400
آسنا دوکابین (سفید)

wrl3rbtja9pjfzpdmxft.jpg

848،000،000 924،000،000
آسنا دوکابین (سایر رنگ ها)

wrl3rbtja9pjfzpdmxft.jpg

868،000،000 946،000،000
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رضا تاری وردی
    رضا تاری وردی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

    خودرو چینی تهوع آوره. حیف پول

  • آرش آرش
    آرش آرش | ۵ آذر ۱۴۰۰

    صرف نظر از قیمت،

    ماشینی که اعلام کردند فقط ۱۰۰ دستگاه ازش می سازن رو واقعا میشه خرید؟

    برای ایکه قیمت رو توجیه کنن اعلام کردند تیراژش کم هست! خط تولید ماشین رو احتکار کردن! برای ۱۰۰ دستگاه خط تولید درست کردن.

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۵ مرداد ۱۴۰۰

    یه سوال برای این که ماشین رنگش سفید نباشه باید ۲۲ میلیون پرداخت کرد ؟
    قطعا این تصویر قیمت گذاری(تصویر دوم) اشتباهه
    وگرنه که نشون میده از ایران خودرو دزد تر هم هست

  • علیرضا
    علیرضا | ۸ تیر ۱۴۰۰

    فورد ماوریک ۲۰ هزار دلار ‌تازه با قیمت آمیکو میشه ram خرید

  • امیر اسکندری
    امیر اسکندری | ۷ تیر ۱۴۰۰

    میشه بیش از ۵۰ هزار دلار که تقریبا ۲ برابر نسخه اصلیشه ، چرا اخه؟؟

مطالب پیشنهادی