ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوج کوین
تکنولوژی

شکایت 258 میلیارد دلاری یک سرمایه‌گذار دوج‌کوین از ایلان ماسک و شرکت‌هایش

یک سرمایه‌گذار دوج کوین (Dogecoin) ایلان ماسک و شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس را به اجرای نوعی طرح هرمی برای حمایت از این ارز دیجیتال متهم کرد و با ثبت شکایت خود، خواستار غرامت 258 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

یک سرمایه‌گذار دوج کوین (Dogecoin) ایلان ماسک و شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس را به اجرای نوعی طرح هرمی برای حمایت از این ارز دیجیتال متهم کرد و با ثبت شکایت خود، خواستار غرامت 258 میلیارد دلاری شد. ماسک بارها در توییتر با اشاره کردن به این رمزارز، باعث افزایش قیمت آن شده است.

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، شاکی این پرونده به توییت‌ها و نظرات ماسک اشاره دارد که در برخی از آن‌ها، ثروتمندترین فرد جهان خود را «پدر دوج» می‌نامند. او توضیح می‌دهد که ماسک، غول خودروسازی تسلا و شرکت گردشگری فضایی اسپیس ایکس با استفاده از این روش‌ها، ارز دیجیتال را کنترل می‌کند و مسئول خسارات سرمایه‌گذارانی هستند که طی چند هفته گذشته و با سقوط بازار کریپتو، پول خود را از دست داده‌اند.

دوج کوین

در متن این دادخواست آمده است:

«مجرمان از سال 2019 می‌دانستند که دوج کوین هیچ ارزشی ندارد، اما برای کسب سود از تجارت خود، آن را تبلیغ کرده‌اند. ماسک از جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان، برای ایجاد طرح هرمی دوج‌کوین استفاده کرد تا سود بیشتری کسب کند.»

خسارتی مطابق با کاهش ارزش دوج کوین

دوج کوین

شاکی این پرونده، خواستار دریافت خسارتی به ارزش سه برابر کاهش 86 میلیارد دلاری ارزش بازار دوج‌کوین از ماه می 2021 شده است:

«از زمانی که ماسک و شرکت‌هایش، اسپیس ایکس و تسلا، خرید، توسعه، ترویج، پشتیبانی و عملیاتی کردن دوج‌کوین را در سال 2019 آغاز کردند، شاکی و سایر سرمایه‌گذاران تقریبا 86 میلیارد دلار در این طرح هرمی رمزارز از دست داده‌اند.»

او همچنین درخواست کرده تا ماسک و شرکت‌های دیگر نتوانند ارز دوج‌کوین را تبلیغ کنند و همچنین قاضی دادگاه اعلام کند که تجارت دوج‌کوین طبق قوانین فدرال و نیویورک نوعی قمار محسوب می‌شود.

سال گذشته، ایلان ماسک در برنامه محبوب Saturday Night Live از شبکه NBC حضور پیدا کرده بود که طی این برنامه نیز به ارز دوج‌کوین اشاره کرده بود. همانطور که در آن زمان نیز، این برنامه مورد انتقاد هم‌بنیان‌گذار دوج‌کوین قرار گرفته بود و ماسک را یک «کلاهبردار خودشیفته» خواند، در این شکایت نیز به حضور ماسک در برنامه SNL اشاره شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

    یک بچه هم می فهمید کلاهبرداری هست. بیل گیتس و وارن بافت هم گفتند. چرا گوش ندادید؟!

  • آریا
    آریا | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

    258Billion$ رقم خیلی بزرگی‌ـه

  • رسول
    رسول | ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

    استاد میلیون نه میلیارد

مطالب پیشنهادی