ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم‌بنیان‌گذار دوج‌کوین: ایلان ماسک یک «کلاهبردار خودشیفته» است

هم‌بنیان‌گذار رمزارز محبوب دوج‌کوین در مجموعه توییتی که حالا پاک شده، مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک را یک «کلاهبردار خودشیفته» خواند و گفت حضور وی در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live «چندش‌آور» بوده است. «جکسون ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

هم‌بنیان‌گذار رمزارز محبوب دوج‌کوین در مجموعه توییتی که حالا پاک شده، مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک را یک «کلاهبردار خودشیفته» خواند و گفت حضور وی در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live «چندش‌آور» بوده است.

«جکسون پالمر»، هم‌موسس دوج‌کوین که مدت‌ها سکوت کرده بود، پس از اعلام خبر لغو پذیرش بیت‌کوین توسط تسلا در چند توییت با کلمات عجیبی به ایلان ماسک حمله کرد. او در توییتی نوشت: «یادتان نرود: ایلان ماسک یک کلاش خودشیفته است و همیشه همین گونه خواهد بود.» پالمر که می‌گوید از زندگی آرام و بی‌سروصدای خود لذت می‌برد، در ادامه نوشت: «قسمت جدید SNL چندش‌آور بود.»

دقایقی بعد، این توییت‌ها از صفحه شخصی پالمر حذف شد. او در وب‌سایت خود اعلام کرده که اکانت توییترش «پارک شده» و در حال حاضر هیچ توییتی در صفحه او یافت نمی‌شود. پالمر همچنین در وب‌سایتش اعلام کرده که سال‌هاست در پروژه دوج‌کوین یا فضای رمزارزها دخالتی ندارد. او در سال ۲۰۱۳ به همراه «بیلی مارکوس» دوج‌کوین را به عنوان یک شوخی خلق کرد.

ایلان ماسک در چند وقت اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. حضور او در برنامه SNL با انتقادات کاربران روبرو شد و از آن زمان تاکنون وی ۲۰ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است. اعلام خبر لغو پذیرش بیت‌کوین توسط تسلا نیز باعث شد کاربران او را مورد انتقادات سخت و شدیدی قرار بدهند.

در بیانیه تسلا که از طریق حساب کاربری ماسک به اشتراک گذاشته شد، آمده است: «رمزارزها از بسیاری جهات ایده خوبی هستند و باور داریم که آینده درخشانی پیش رویشان است، ولی این هدف نمی‌تواند در ازای آسیب‌رسانی به محیط‌زیست محقق شود.» تسلا مدعی است مصرف انرژی بیت‌کوین در طول چند ماه گذشته «دیوانه‌وار» بوده است.

ماسک پنج‌شنبه هفته گذشته در توییتی گفته بود مشغول کار با توسعه‌دهندگان دوج‌کوین است تا کارآمدی سیستم تراکنش‌های این پروژه را بهینه‌سازی کند. چهار توسعه‌دهنده دوج‌کوین در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Decrypt تایید کرده‌اند که از سال ۲۰۱۹ مشغول کار با ماسک هستند. آن‌ها می‌گویند پیشنهاد کمک مالی وی را نپذیرفته‌اند ولی خواستار کمک او در زمینه بهینه‌سازی این سیستم شدند.

اثرگذاری زیست‌محیطی دوج‌کوین در حال حاضر ۷ درصد بیت‌کوین است و تلاش‌ها برای کاهش این تاثیر ادامه دارد. هدف بعدی توسعه‌دهندگان این است که هزینه تراکنش‌های دوج‌کوین را از ۰.۴ دلار به ۰.۰۱ دلار برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اکثر روشنفکرا میدونن که ایلان ماسک شارلاتانه به موقعش برای دیگر مردم هم که هنوز نمیدونن آشکار میشه امیدوارم فقط دیر نباشه براشون

    • CANOPUS
      CANOPUS | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

      واقعا SNL برنامه مسخره ای بود ، ولی من باور دارم ماسک ، هاوارد هیوز یا ادیسون نسل ماست ، ممکنه ازش خوشمون نیاد ولی گمان نکنم کسی بتونه تاثیر گذاری این شخص رو کتمان کنه ، بله هم خودروی برقی هم سفر فضایی هم رمز ارز هم ارتباط مغز و رایانه و هم تونل زیر زمین بودن ، اما هیچ کدوم قبل از ماسک اینقدر جسارت نداشتن ، برای من این شخص قابل احترام هست ، خوشحال میشم چند تا از اون روشنفکرا ها رو معرفی کنید.

      • Mehrdad A.S.H
        Mehrdad A.S.H | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

        روشنفکر یعنی کسی که درست فکر میکنه درست میبینه و درست تشخیص میده ، اگه بخوام بحث باز کنم میتونم بگم اشکالات ادیسون هم به وفور بود و باعث نابودی خیلی از مخ های زمان خودش از جمله نیکولا تسلا شد ،،،،، بحث خوشمون اومدن نیست ، ایلان ماسک زرنگه فکر میکنه با زودتر معرفی کردن کارش درسته در صورتی که اینطور نیست و به این نمیگن جرات ،،،،، شرکت هاش هم پر از اشکاله ، اسپیس ایکس هم چون ناسا شاپورتش کرده کمی موفق شده ،،، اون تونل و چیزهای دیگه هم که ایده های مریخشه میخواد رو زمین پیاده کنه ببینه چی میشه ، اکثر دانشمندا هم گفتن راکت چند بار مصرف به درد نمیخوره ،،،،،، من این اسم رو میزارم براش دانشمند تبلیغاتیه نظام سرمایه داری آمریکا

        • CANOPUS
          CANOPUS | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

          دوست عزیز ، بحث بدون رفرنس که میشه نظر شخصی ، تعریف شما از روشنفکر کمکی نمیکنه ، چند تا از اون روشنفکر ها ، چند تا از این دانشمندان ناشناسی که میگن راکت چند بار مصرف بدرد نمیخوره لطفا نام ببرید ، من خودم فن نیکولا تسلا هستم اما اگر ادیسون نبود خیلی از اون ایده ها تجاری نمیشد هرچند الزاما همه کارهاش شرافتمندانه نبود

مطالب پیشنهادی