ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکست سنگین اسنپدراگون 8cx Gen 3 از تراشه M2 اپل در بنچمارک گیک‌بنچ

کوالکام در حال حاضر بهترین تراشه ARM برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی را در سبد محصولات خود دارد: اسنپدراگون 8cx Gen 3. اما این چیپ در برابر تراشه ARM جدید اپل برای مک‌ها یعنی M2 چه عملکردی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

کوالکام در حال حاضر بهترین تراشه ARM برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی را در سبد محصولات خود دارد: اسنپدراگون 8cx Gen 3. اما این چیپ در برابر تراشه ARM جدید اپل برای مک‌ها یعنی M2 چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد؟ یک نتیجه جدید بنچمارک گیک‌بنچ جواب این سوال را به ما می‌دهد.

در حال حاضر تراشه کوالکام قدرت لپ‌تاپ 1200 دلاری لنوو تینک‌پد X13s را تامین می‌کند. طبق یک اسکرین شات جدید، این لپ‌تاپ لنوو در آوریل سال جاری میلادی در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده و عملکرد چندان درخشانی از خودش نشان نداده است.

تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 در بخش تک هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 1111 و در بخش چند هسته‌ای امتیاز 5764 شده که بسیار پایین‌تر از رقیبش یعنی تراشه M2 است.

اسنپدراگون 8cx Gen 3

شکست اسنپدراگون 8cx Gen 3 از اپل M2

اگرچه کوالکام گفته روی تراشه‌های جدیدی برای رقابت با چیپ‌های M اپل کار می‌کند که به‌زودی از راه می‌رسند، اما پیش از ورود این پردازنده‌ها به بازار، می‌توانیم عملکرد نسل‌های کنونی را با هم مقایسه کنیم.

چند روز پیش نتایج بنچمارک گیک‌بنچ مک‌بوک پرو 13 اینچی M2 به اینترنت راه پیدا کرد. این محصول اپل در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 1919 و 8929 را کسب کرد. این امتیاز نه تنها بالاتر از مک پرو پایه با قیمت 5999 دلار به حساب می‌آید، بلکه شکست سنگینی را به هم تراشه کوالکام تحمیل می‌کند.

همانطور که نتایج نشان می‌دهند، نماینده کوالکام نسبت به تراشه M2 اپل تا 55 درصد عملکرد پایین‌تری دارد. بنابراین اپل در بازار تراشه‌های ARM همچنان حرف اول را می‌زند و احتمالا به این زودی‌ها هم رقیبی نخواهد داشت.

اگرچه ARM گفته در آینده بطور مستقیم با چیپ‌های سری M رقابت می‌کند، اما مسلما در این مدت اپل هم بیکار نخواهد بود. در حقیقت احتمالا تا زمانی که کوالکام بخواهد چنین تراشه‌هایی را معرفی و روانه بازار کند، احتمالا اپل چیپ M3 را معرفی خواهد کرد.

حتی اگر کوالکام بتواند با تراشه‌های M2 و M3 رقابت کند، بسیار بعید است که با نسخه‌های پرو، مکس و اولترای این چیپ‌ها بتواند وارد رقابت شود. در حقیقت طبق پیش‌بینی تحلیلگران، اپل در این زمینه سه سال از شرکت‌های رقیب جلوتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی