ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فالکون 9
علمی

راکت فالکون 9 اسپیس ایکس یک ماهواره نظامی آلمان را به فضا فرستاد

اسپیس ایکس دومین ماموریت فضایی خود طی 24 ساعت گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشت و این بار یک ماهواره ارتباطی ساخته شده توسط آلمان را با موشک فالکون 9 به فضا ارسال کرد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

اسپیس ایکس دومین ماموریت فضایی خود طی 24 ساعت گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشت و این بار یک ماهواره ارتباطی ساخته شده توسط آلمان را با موشک فالکون 9 به فضا ارسال کرد.

موشک دو مرحله‌ای فالکون 9 اسپیس ایکس، شب گذشته در شرایطی مه آلود، از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب شد. اولین مرحله (بخش) این موشک، کمی بیشتر از هشت دقیقه پس از بلند شدن راکت، به صورت عمودی در وندنبرگ روی زمین فرود آمد.

در همین حال، مرحله دیگر این موشک به حرکت خود ادامه داد تا ماهواره راداری SARah-1 که توسط ارتش آلمان مدیریت می‌شود را وارد مدار کند. به گفته مقامات اسپیس ایکس، مرحله اول این موشک برای سومین بار مورد استفاده قرار گرفته و ماموریت خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

ماموریت سه‌گانه فالکون 9

فالکون 9

اسپیس ایکس قصد دارد در مدت زمان 36 ساعت، سه ماموریت فضایی انجام دهد و ارسال ماهواره آلمانی، دومین مرحله آن محسوب می‌شود. همچنین این شرکت اخیرا به عنوان اولین ماموریت، 53 ماهواره اینترنتی استارلینک خود را از مرکز فضایی کندی ناسا به مدار زمین پرتاب کرده بود. در جریان این پرتاب، یکی از موشک‌های فالکون 9 با 13 بار استفاده مجدد موفق به رکوردشکنی شد.

سومین مرحله از ماموریت سه‌گانه فالکون 9 اسپیس ایکس، برای امروز برنامه‌ریزی شده که طی آن، ماهواره ارتباطی شرکت آمریکایی گلوبال‌استار (GlobalStar) به فضا ارسال می‌شود. در این ماموریت، راکت از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال از زمین بلند خواهد شد.

شرکت فضایی متعلق به «ایلان ماسک» سال بسیار شلوغی داشته و تاکنون در سال 2022، 25 ماموریت فضایی انجام داده که می‌توان گفت تقریبا در هر هفته یک ماموریت انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی