ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
کارآفرینی

ادعای پیمانکار سابق گوگل: یک فرقه مذهبی پرنفوذ در این شرکت باعث اخراجم شد

پیمانکار سابق گوگل در گزارش جدیدی ادعا کرده که حداقل 12 کارمند یکی از استودیوهای این شرکت عضو یک فرقه مذهبی هستند. او همچنین ادعا کرده که این کارمندان به دلایل نامشخصی، در امور شرکت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

پیمانکار سابق گوگل در گزارش جدیدی ادعا کرده که حداقل 12 کارمند یکی از استودیوهای این شرکت عضو یک فرقه مذهبی هستند. او همچنین ادعا کرده که این کارمندان به دلایل نامشخصی، در امور شرکت نفوذ زیادی دارند و پس از انتقاد نسبت به این موضوع، اخراج شده است.

نیویورک تایمز به نقل از «کوین لوید»، پیمانکاری که در گذشته به عنوان «تهیه‌کننده ویدیو» توسط استودیو توسعه‌دهندگان گوگل (GDS) استخدام شده بود، گزارش مفصلی درباره فرهنگ کاری گوگل نوشته است. لوید پس از اخراج توسط غول موتور جستجوی اینترنت دنیا، از این شرکت به دلیل فسخ نادرست، انتقام جویی، ناراحتی عاطفی و عدم حمایت از او در برابر تبعیض داخلی شکایت کرد.

کوین لوید

با این وجود، شکایت لوید در مورد حضور این گروه مذهبی، ظاهرا با بی‌تفاوتی مواجه شده است. او ادعا می‌کند که مدت کوتاهی پس از این شکایت، بدون هیچ دلیل دیگری اخراج شده است. با این حال، گوگل ادعا کرده که اخراج او کاملا به اصول کاری‌اش مربوط می‌شود.

فرقه مذهبی در گوگل؟

فرقه مذهبی اشاره شده با عنوان «انجمن دوستان» (Fellowship of Friends) شناخته می‌شود. طبق گزارش تایمز، این گروه باور دارد که «با پذیرش هنرهای زیبا و فرهنگ می‌توان به خودآگاهی بیشتری دست پیدا کرد». این گروه حتی سوژه یک پادکست تحقیقی شد که توسط اسپاتیفای می‌توانید به آن گوش کنید.

گوگل

با این وجود، ماجرا زمانی کمی عجیب‌تر می‌شود که متوجه شوید اعضای این گروه در برخی امور گوگل نقش دارند. همچنین ظاهرا گوگل برخی اقلام مورد نیاز این رویدادها را از کارخانه یکی از اعضای آن خریداری می‌کند. لوید همچنین در شکایت خود ادعا کرده که گوگل برای یکی از اعضای آن سیستم صوتی پیشرفته‌ای خریده است!

تایمز برای تهیه این گزارش با هشت کارمند فعلی و سابق گوگل نیز صحبت کرده و همچنین با بررسی اسناد در دسترس عموم، مانند فهرستی از اعضای انجمن، عکس‌های رویداد و گزارش‌های مربوط به بودجه رویدادها، این ادعاها را تایید کرده است.

لوید حتی تمام گفته‌هایش را در Medium نیز منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی