ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین ربات متحرک کاملا خودران آمازون معرفی شد [تماشا کنید]

آمازون از اولین ربات متحرک کاملا خودران خود رونمایی کرد تا بتواند محموله‌های بزرگ را خودش در انبارها جابجا کند. این ربات که «Proteus» نام دارد، به گفته آمازون می‌تواند بدون هیچ‌گونه مشکلی مسیرش را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

آمازون از اولین ربات متحرک کاملا خودران خود رونمایی کرد تا بتواند محموله‌های بزرگ را خودش در انبارها جابجا کند. این ربات که «Proteus» نام دارد، به گفته آمازون می‌تواند بدون هیچ‌گونه مشکلی مسیرش را در اطراف انسان‌ها پیدا کند.

آمازون می‌گوید این ربات از فناوری پیشرفته‌ای برای بحث ایمنی، ناوبری و درک اطراف بهره می‌برد و همانطور که در ویدیوی زیر می‌بینید، در هنگام حرکت جلوی آن یک چراغ سبز روشن است. زمانی که انسان روی این نور قدم می‌گذارد، ربات متوقف می‌شود و پس از عبور انسان به حرکت ادامه می‌دهد.

ربات های جدید آمازون

آمازون در کنار Proteus، از چندین سیستم رباتیک دیگر هم رونمایی کرده که یکی از آن‌ها، «Cardinal» نام دارد. این ربات در حقیقت یک بازوی رباتیک است که می‌تواند بسته‌های حداکثر 22 کیلویی را برداشته و جابجا کند. آمازون می‌خواهد سال آینده میلادی از این بازوی رباتیک در انبارهای خود استفاده کند.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان می‌گوید بازوی رباتیک Cardinal برای اینکه بسته‌ها را به صورت تکی از جای خودش بلند کرده و جابجا کند، از سیستم بینایی رایانه‌ای استفاده می‌کند.

آمازون همچنین از یک فناوری جدید رونمایی کرده که کارمندان به وسیله آن دیگر نیازی به اسکن دستی بارکد نخواهند داشت. در حقیقت این تکنولوژی به کارگران اجازه می‌دهد که روبه‌روی یک سیستم دوربین که قادر به شناسایی بسته است، قرار بگیرند و دیگر اسکن لیبل کار آن‌ها مختل نمی‌کند.

مانند همیشه که با یک فناوری رباتیک جدید در دنیای کار روبه‌رو می‌شویم، حالا هم کارگران نگران این هستند که ربات‌ها جای آن‌ها را بگیرند. با این حال، آمازون می‌گوید که به دنبال ساخت ربات به عنوان جایگزین نیروی انسانی نیست.

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد آمازون به‌زودی برای استخدام نیرو در انبارهایش با مشکل مواجه می‌شود، هرچند آن را رد کرد. بدون توجه به این موضوع، ربات‌ها در آینده نزدیک نقش بیشتری در دنیای کار پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی