ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن استانداردهای متاورس با همکاری مایکروسافت، متا و 33 شرکت دیگر تاسیس شد

مایکروسافت، اپیک گیمز، متا و 33 شرکت و سازمان دیگر انجمن استانداردهای متاورس را با هدف تبیین استانداردهای متاورس تشکیل دادند. این کارگروه تخصصی قرار است روی استانداردهای مربوط به فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت، اپیک گیمز، متا و 33 شرکت و سازمان دیگر انجمن استانداردهای متاورس را با هدف تبیین استانداردهای متاورس تشکیل دادند. این کارگروه تخصصی قرار است روی استانداردهای مربوط به فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، فضای متاورس و فناوری‌های سه بعدی کار کند.

انتظار می‌رود اولین جلسه این انجمن در سال 2022 برگزار شود. در بین شرکت‌ها نامی از اپل و Roblox دیده نمی‌شود.

انجمن استانداردهای متاورس (Metaverse Standards Forum) با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد این کارگروه تخصصی روی پروژه‌های عملی متمرکز خواهد بود و قصد دارد استانداردهای منسجم و هماهنگی برای این حوزه تبیین کند. این انجمن در شرایطی روی چنین موضوعی متمرکز شده است که حتی برخی فعالان این حوزه درباره چیستی متاورس نیز اتفاق نظر ندارند.

اعضای انجمن استانداردهای متاورس

در بین اعضای موسس این انجمن نام شرکت‌هایی همچون کنسرسیوم وب جهانی (W3C)، انویدیا، کوالکام، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، یونیتی و همچنین شرکت‌های جدیدتری مانند Lamina1، استارتاپ پرداخت بلاکچین و حتی «نیل استفنسون»، نویسنده Snow Crash دیده می‌شود. هر چند ظاهرا خبری از اپل و Roblox در این میان نیست.

با وجودی که اپل روی توسعه فناوری‌ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کار می‌کند و همچنین Niantic و Roblox نیز برای ترکیب بازی‌ها و دنیای مجازی قدم‌های اولیه را برداشته‌اند. اما جالب است که در این فهرست به شکل محسوسی غایب هستند. ممکن است پس از شروع فعالیت این کارگروه، اعضای بیشتری به آن بپیوندند.

این انجمن در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «رهبران صنعت بر این باورند که پتانسیل‌های متاورس در صورتی که براساس استانداردهای باز توسعه پیدا کند، به بهترین وجه محقق می‌شود.»

گفتنی است استانداردهای باز لزوما به این معنا نیست که شرکت‌های متاورسی در فضایی شبیه به شبکه جهانی وب با یکدیگر در ارتباط باشند. به عنوان مثال اپیک‌گیمز بازی فورتنایت را به عنوان یک متاورس مستقل توصیف می‌کند. استانداردهای باز می‌توانند به سادگی ساخت محتوای هماهنگی را برای پلتفرم‌های مختلف یا انتقال داده‌ها از یک سرویس به سرویس دیگر برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی